Direktlänk till inlägg 15 september 2013

Vi har fått nya kompisar i hagen.

Av lynx63 - 15 september 2013 12:36

 

Copyright © Gäller för alla mina texter och bilder.

 

 

HEJ alla goa damer i sina bästa år, jag var ute och promenerade för att rasta min kropp och hundar. Då jag får se nya gäster gå och beta i en hage. Först såg det ut som stora grisar eller ponny pållar.

 

"FÖRLÅT korna"

Men då jag kom närmare såg jag att det var 2 kor med kalvar och en stor tjur. Dom är super söta och lite lurviga, genmanipulerade? Vet ej för alla såg lika dana ut.

        

 

En bit av en dikt som jag skrev här om dagen.

 

Hösten 

Lövens färger är som den varma kärleken 
Röda som vindruvornas sötma smakar lycka 
Virvlar runt som ett kalejdoskop i dans 
Faller mot marken för att möta ödet 




Lynx63 © 

 

 

Ha en underbar söndag.

      

 

 

 
 
Spanaren

Spanaren

16 september 2013 18:31

Älskar kobilder ... tack!
De ser ut som hästar, det har du rätt i.
Igår så såg vi kossor som låg och vissa hade huvuden på andra kossors kroppar ... ville bara vända bilen och fota ... men det är så mycket trafik just där de var. Tog med mig minnet hem istället
/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

16 september 2013 23:57

Ja och dessa va super söta, ulliga och gulliga.
Sådana minnen är också fina, kram :)

 
tulipaner

tulipaner

17 september 2013 11:59

kan dom ha börjat få vinter päls tro? MMMuuuuuu tack för mjälken,så härligt,tänk att det finns barn idag som inte vet hur en ko ser ut mer än på bild!

ni satt väl på var sin axel på mig på bröllopet du och spanarn kändes nästan så:)
hur har du det?
jag hoppas att det någorlunda,du vet jag kunde bara inte ta en bit tårta till oss och fika på,vad tor du dom skulle säga om jag bara börja skära och ta upp en plast låda,men jag hade lust du!/kram

http://tulipaner

lynx63

17 september 2013 23:44

Nä men va säger du, tog du inte med dig TÅRTA till mig...... ajajaj.

*SÖTNOS* Jaaaaa jag och spanaren satt på dina axlar, vi ville också se :)
Tårtan såg vacker och GOD ut, men ingen tårta till oss nä hä då.

Du kunde ha matat först din högra axel och sen din vänstra "där satt jag" hehe.

Men det hade kanske sett lika tokigt ut som din plastbytta.

Stor kramis till dig

 
TantGlad

TantGlad

17 september 2013 19:37

Jag tycker så mycket om kobilder, för de är så naturnära och ljuvliga på nåt vis. Man får en välbehagkänsla om du fattar.
Villken jättefin dikt du har.
Önskar dig en jätteskön vecka fina vännen!
Kraaaaaaaaaam du söta!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

17 september 2013 23:33

Ja jag gillar också kor, dom ger ett inre lugn.
Tack för dina ord om dikten, det värmer.
Stor kram till dig från mig. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards