Alla inlägg under november 2013

Av lynx63 - 30 november 2013 12:49

                                            Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder

 

    


Skogsfen skrev så fina minnen, att jag blev rörd.

Tänker på min egen lilla far, som nu mera bor med änglarna.

Det har gått 3 ½ år sen han förlorade kampen mot Cancer.


Han var min hjälte, mina andetag och min styrka.

Men han förstod nog aldrig det, han var speciell.


Egenskaper mm som min far hade.


Stark

Envis

Tjurskallig

Klok

Busig

Knepig

Tystlåten

Arbetsmyra

        


Han var en av 17 syskon och en mycket unik människa.


    


Minnen sveper in

Saknaden av dig är stor

Tårar lämnar spår

Kramar ett fotografi

Önskar att du fanns här hos mig

Men åren bara går

Många vet hur svårt det är

Att sakna någon så kär

Du var mitt allt 

Älskar dig så

Din dotter


     Lynx63 © 


Av lynx63 - 29 november 2013 20:36

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder



          

HEJ alla små tomtegummor.

Hoppas att ni pysslar runt med dammvippan och piffar här men även där.

Jag har piffat klart över allt, det blev inte så pjåkigt.

Har köpt många låssas ljus i år, vet inte varför.

Men säkerheten är a och o när man har djur som sveper runt med svansar.

 

Detta är vedspisen i köket som mina söner och gubben har fixat för 1 ½ år sen.

Ni har sett den tidigare, men jag är så mallig över den så den kommer på retur. 

Dom som bodde i huset tidigare hade tagit bort den, men jag vill ha det gamla kvar.

Och har man en sotare till son och en som kan mura.

Så varför inte.

Så efter flera års tjat.

*LER*

    

Så helt enkelt jag slet ut en generation i taget,med start SÖNERNA + Gubbe.

Andra delen av köket blev också fint, så jag är mer än nöjd.

Men ska ta bort symaskinen och lite annat skräp.

Dessa kom med på fotot, hihi.

Tomtarna som ska stå i fönstret, kommer på posten.

Men inte fören på onsdag.

 

  

Vardagrummet blir bara med stjärnorna i fönstret.

Men sen kommer även en julgran.

Och

Lite Julkuddar + plädar i Tv-soffan.

Stjärnorna är dom med fuskljusen.

Ser att fönstren behöver puttsas igen, vi hade soffan som nu står i köket där.

Och hundarna brukar sitta och titta ut med nosarna tryckta mot rutan.

 

Ha en fin helg och var rädda om varandra.

Tänker på er.

KRAM


Av lynx63 - 27 november 2013 21:13

 

 


Lånad från youtube


        

Ååååå så söt han/hon va, en liten go mus sprang på vardagsrumsgolvet i 140 km.

Den slirade i kurvorna så han/hon nästan slog runt, hundarna blev galna.

Så jag stängde in dom och sen jagade jag och min son mus.

Gubben satt med bena över huvudet och pep.

Fasligt vad vig han plötsligt blev, han var så trött och stel 4 min innan.

Gnällde för allt, jag bad honom spika i en spik.

Detta gör jag annars själv, men nix.

 

Att försöka slå i en liten spik med fel hand, näpp inget jag försöker mig på.

Då hade nog rutan åkt all värdens väg.

Nå spiken sitter där och alla är nöjda, gubben fick sträcka på benen efter musens titt så han borde vara nöjd också.

Hahahah,

Men vart tog den lilla musen vägen, kanske ni undrar?


Den sprang in under diskbänken och försvann genom ett gammalt hål där rör tidigare fanns, nu satte jag igen detta hål.

Mössen hamnar nere i källaren och där kan dom komma ut.

Den lille krabaten hade så gärna fått lite köttbullar och äppelmos av mig.

 

Har jul pysslat med gardiner och stjärnor idag, allt blir så mysigt.

Det pirrar i magen och men nynnar på saft saft hallonsaft det är den bästa saft vi haft. Det är en sång av smurfarna.

Så här får ni lite glada toner att börja eran dag med.

Ha en super saftig torsdag mina hallonbåtar.

KRAM

 

Av lynx63 - 26 november 2013 04:00

 

  

Ja precis det är det jag gör, ligger ner och blir lat som en padda.

Men jag har aldrig sett lata paddor, har ni?

Paddor kan ju hoppa fasligt fort, men dom jaaaa där har vi det!

Dom är ju paddor och då dom latar sig så, japp där har vi förklaringen.

Till lat som en padda.

*FLINAR*

  

Hoppas att helgen va bra för er alla, vi hade sol och det va så vackert.

Snart är det 1 advent, tänk va tiden springer.

Se där ett nytt udda hopkok.

Tiden springer?

Tiden står still?

Tiden är aldrig lagom.

Vad är lagom? Jo lagom är bäst?

Vems bäst?

hihihi

Nä jag feber dillar en massa ord.

Är nog inte riktigt klok.

Ska nog dra täcket över huvudet och snarka in.

Kram på er mina små kottisar.

Ha en fin tisdag.

 Ni är bäst.

  

 


Av lynx63 - 24 november 2013 12:13

      

 

Nä detta är inget kul, i natt hostade jag så inälvorna hoppade rep i kroppen.

Inte kul alls jag vill inte bli sjuk, har inte tid. Eller jo det är klart att jag har, man ska passa på att hosta nu och inte då man ska jobba. Men man blir så ynklig och gnällig när man inte orkar röra på sig.

Mer än

    

Host host.

Idag är det en underbar söndag med sol och ca: -0,7 grader.

Lite frost på grenarna och bra luft.

Fick precis kaffe på sägen av gubben, han tittar lite undrande på mig.

Då jag gnisslade fram ett tack.

Jag har lite svårt att prata, får nämligen krupp luftrör när jag blir sjuk.

Så resultatet är HES/HET hihihi.

    

Njut av söndagen mina rosenknoppar, själv njuter jag av kaffet.

KRAM 

 

 

Av lynx63 - 22 november 2013 07:15

 

 

          


Tjingeling i blåbärsskogen, jag har möblerat runt mina möbler.

Kökssoffan är åter i köket bordet vridet så att många får plats.

9 platser eller 10 om man har små bakar.

Hur jag bar mig åt?

  

Jo så här!

Lyfte med vänster och ställde bordet på en handduk, sen var det bara att ta stora rumpan och knuffa soffan fram, inga repor på golvet och soffan fann sin plats.

Lika med bordet, hurra va jag är bra.

Allt till den 1 advent, tomtegardinerna ska då upp, stjärnorna ska tindra i fönstren.

Om barn och barnbarn kommer så får alla plats, under hela jul månaden.

    

Efter detta arbetspass kommer jag att ha en vänsterarm som är som hulkens lår.

Hahaha minus den gröna färgen, tänk va vi kvinnor kan.

Jag har en handled som inte vill något, men jag får allt att fungera i alla fall.

Lite vänstervriden blir jag dock, för jag har kommit på att jag gör allt med vänster mycket lättare nu. Igår tog jag till och med pennan i den vänstra handen.

Men där tog det stopp, att skriva med vänster är inte så lätt.

Det såg ut som om ett barn hade skrivit, hihi.

 

Om ca 1½ vecka får jag börja använda handen, ska bli skönt jag hoppas på det bästa.

Denna gång har jag lyssnat på läkaren till punkt och pricka.

Inget har jag gjort som jag inte fått, även om det låter som om jag bara tutar på.

Så har jag inte och förresten så kan jag inte göra något med den handen.

Skillnaden är som ni vet att dom gipsade denna gång, men missade förra gången.

Det är mycket lättare att försöka använda en hand då den inte är lindad.

Nu har man inte kunnat det, inte ens fuska.

För det gör alldeles för ont, hoppas att ni har en ljuvlig fredag. 

var rädd om er, mina små hallontoppar.

KRAM

      

 


Av lynx63 - 17 november 2013 16:05


        


Två millimeter kan jag nu böja handleden, så sakta men säkert kanske jag kommer dit jag ska.

Funderade igår på att ge handleden ett hantel- lera pass när den har läkt helt.

DET LOVAR JAG

Alltså att handleden ska vara läkt och att jag får klartecken från läkaren att det är okej.


          


Träna med hantlar dagar

Mån ons fred


Veckan efter


Tis tors 


På kvällarna blir det lera framför tv.

Leran finns i S M L jag har köpt alla 3, styrkan är i olika färger.

Tänkte att det bord vara bra att leka med lera, för då man klättrar på klätterväggar så är det med lera du bygger upp ditt handgrepp. Alltså man stärker fingrarnas motorik + fingerstyrka och handens styrka, när man kramar leran.

Ha en fin söndag, själv tränar jag annat också.

Så svettens sprutar.

Alltså jag tänker på hur bra jag tränar.

Dansar

Hoppar hopprep

Gå band 3 mil, puhu så jobbigt.

Och en massa annat som ger en filur som mig.

Mer kondis och mindre reservdäck, har nämligen under mitt år som sjukskriven.

Knallat upp 4 kg, "vad" vem fasen har bett dom kilona att åka snålskjuts på mig?

Hahahah

    

*LER*

Jag är helt slut, ska nu gå och baka en citronkaka så jag får tillbaka mina förlorade kg.

Ha det så bra, titta gärna in på en kopp kaffe/te med nybakad kaka.

KRAM


Sol

Av lynx63 - 16 november 2013 11:17


   

Idag skiner solen och det är ljuvligt ute.

Ska vara lat och bara gosa med hundar.

Kanske städa lite, men bara lite jag lovar.

Är rädd om handen, tycker nämligen inte om att den inte går att böja.

  

Men jag får inte belasta den på ytterligare 2 vk, sen får jag gymnastisera med den.

Igår var jag till sjukhuset för att pussa på min fd svärmor nu 92 år.

Bor själv och är en viril dam i sina bästa år.

Men hade oturen att falla för ett tag sedan.

Så foten hennes är i gips, typiskt att hon satte sig på den.

    

Men hon säger själv att jag kan gå bättre med gips på en fot i stället för ett brutet lårben.

SANT så sant, men hon längtade hem.

Vi funderade på att ställa in en säng på hennes rum.

Så att jag hade kunnat ligga över, men vi hade nog bara legat och fnissat.

Inte sovit en blund, för vi älskar att  babbla och dricka kaffe både hon och jag.

Hihi

Ha en underbar lördag och njut av dagen.

  

Kram kram


Skapa flashcards