Alla inlägg den 19 september 2013

Av lynx63 - 19 september 2013 17:54

                                                                           

 

Ja nu var det torsdag igen, oj va denna vecka sprang fort. Jag tycker att det var igår, man skrev trevlig helg till alla och nu är det snart dags igen.

 

  UDDE & Or 

 

- Hur har nu veckan vart?

 

- Jo precis som förra veckan.

 

- Men hur var då den veckan?

 

- Jo precis som den veckan innan.

 

- Men Udde något har du väl gjort?

 

Nä...

 

Men!

 

Ingen vecka är den andre lik.


Man springer en vecka

 

Rider nästa

 

Hoppar hage

 

Klättrar i träd

 

 

- Eller hur Udde?

 

- Nä

 

- Men snälla Udde varför är du så negativ?

- Du gör ju inget, då är det inte så konstigt att du har tråkigt.

 

- Nä

 

En vecka senare

 

- Hurra vet du Or, jag har gjort något idag?

 

- Men så kul, vad har du gjort?

 

- Jo jag har åkt karusell. Men nu är jag tillbaka på samma plats igen.

 

- Men du kan väl åka karusell imorgon också?

 

- Nä

 

- Men varför?

 

- Det gör jag bara en gång i månaden.

Resten bara är jag, så tråkigt så.

 

- Men ?

 

Jo du blev född till ett par sk"or".

Och jag som en k"udde".

 

Därför gör du olika saker varje dag, men inte jag.

 

JAG TVÄTTAS EN GÅNG I MÅNADEN

 

Det är mitt KUL-karusellandet.

 

Å då förstår jag.

 

Stackar UDDE :(

 

      

 

Ja en del människor har precis som "Udde", dom kommer aldrig ut för att njuta, utan det görs bara det nödvändigaste.

 

Sen hoppas alla att personen ska vara nöjd och belåten med sitt liv.

 

MEN HALLÅ 

 

Vakna upp, ge alla på vårdboende kärlek och friskluft.

Det är någons mamma, mormor, morfar, pappa ,farfar eller farmor.

 

OCH dom behöver omtanke.

Snart är det vi, som behöver hjälp.

 

 

    Stora kramar från mig till er alla.

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards