Alla inlägg under december 2013

Av lynx63 - 30 december 2013 18:58


 

      

 

Gott Nytt År 2014

 

Till er alla från mig

Kram =)

 

Jag önskar att ni får en

 


underbar & fin nyårsafton.

 

Om en stjärna faller önska er något

Om någon sänder kärlek ge då av er själva

Krama in det nya året så ska värme åter vandra till er 

Kram 

          

Tack för allt ni givit mig under hela 2013   

--------------------------------------------------------------------

 

Men jag vill också att alla ni som önskar använda raketer mm

Gör det där inte BARN eller HUNDAR kan skadas

Vissa hundar är så rädda att ägarna får ge dom lugnande medicin

        

Sen önskar jag att ni som vill ta er en rakabajsare inte tar bilen sen

Banka inte på din partner och bråka inte med barnen

Hitta inte problem hos grannen eller vännen

Njut av det nya året se det som en morot för förändring

Ett djävlar anamma 

---------------------------------------------------

DU KAN DU VILL & DU KOMMER

Delmål & Mål

    

1 steg fram 2 bak

3 steg fram 2½ bak

6 steg fram 3 bak

7 steg fram 5 bak

9 steg fram 1½ bak

 

Upp och ner kommer livet att hoppa

Men förlora aldrig hoppet om dig själv

För du är du och ingen annan

Du vet vad som är bra för dig

 

Tack!!

Vi ses nästa år

GOTT NYTT ÅR

2014

  

 

Av lynx63 - 26 december 2013 00:15

      

 Att ni alla ska ha en fortsatt fin julvecka.

Med en massa mat och kärlek, jag tänker på er.  


Kram



    

Ängeln smeker barnets kind 

Viskar ord med varm klang

En dag ska solen skina på en varg

Vargen ska bli din vän 

 

Den som ger dig trygghet när du är rädd

Den som ger dig mod då du behöver det

 Den som alltid finns där bara för dig

 

Ängeln smeker barnets kind

Barnet sänker blicken mot en vacker vit ros 

Böjer sig ner

Tar rosen

Ger ängeln den

 

Sen viskar barnet tack du är en ängel

Nu vet jag att man är starkast

Då man är som svagast 

 

Jag älskar dig lilla ängel 

Ängeln log flög sen vidare 

För att stryka ett annat barns kind



Lynx63 ©



Av lynx63 - 22 december 2013 17:24

 

 

   

Nu är det nära tjejer.

Söndag Måndag.

Sen är det JULAFTON   

 

Oj så fort det har sprungit på slutet.

Jag ligger efter en vecka minst.

 

Men så är det och jag kan inte stoppa tiden.

Ju närmare vi kommer, ju mer pirrar det.

   

Förstår inte varför jag är så glad imagen detta år.

Men jag tror att jag vet, det har med er att göra.

 

Ni gör att man blir pigg och glad imagen.

Sen har jag kommit med i en bok även detta år.

 

Ja man har så mycket att vara lycklig över.

Så inte är det underligt att det nästan bubblar över.

 

  Snart ett helt år, med bubbelgums glädje.

Ojoj, fniss.

 

Pang där fes det ut lite fniss, hoho hihihi hahaha.

Skrattar så jag vrider mig, fram & åter.

                                                                         

----------------------------------------------------------------------

 

Så nu ska ni få höra,

 

TantGlad tog ner fem skålar & fem fat från skåpet

Spanaren frågade sen om alla ville ha gröt

Tulipaner ropade ett glad så klart

Skogsfen hällde glögg i små muggar

Lynx63 tände det fjärde ljuset

 

Tomten smög fram genom skogen

Renarna var gömda bakom utedasset

 

Det prasslade av papper

Små & stora paket 

Huller om buller 

Under julgranen

 

Doften av nybakade lussekatter

Fyllde alla med glädje


Tomten smög fram genom skogen

Renarna var gömda bakom utedasset

 

Spanaren sa lyssna någon kommer

TantGlad gömde sig bakom gardinen

Skogsfen tog fram sopkvasten ut i fall att

Lynx63 låg i vedlåren

 

hohoho

Fiiiinsss det några snälla töser här

För jag har en säck med paket

Spanaren öppnade dörren

Vem stod där, om inte JULTOMTEN

Alla blev rädda, men förtjusta

 

Tomten smög fram genom skogen

Renarna var gömda bakom utedasset

---------------------------------------------------------------------------- 

Skogsfen

Får en blomma, en ängel + raggsockor, kappa & en kram

Spanaren

Får en blomma, en ängel + mössa, morgonrock & en kram

Tulipaner

Får en blomma, en ängel + halsduk, mysbyxor & en kram

TantGlad

Får en blomma, en ängel + kalasbyxor, klänning & en kram

Lynx63

Får en blomma, en ängel + vantar, täckbyxor & en kram

  

"Kram kram, God Jul på er sötnosar"

Lollo   

 

 

Av lynx63 - 20 december 2013 18:04


        

Pirrar det och kryper av nervositet?

Alltså i era kroppar!

 

Då vet jag va ni har fått, japp det vet jag.

En sjukdom som kallas TOMTEFEBER!

 

Den är plågsamt och mycket svårt att bota.

Men på julafton går det över av sig själv.

 

Puts väck, inget att oroa sig för.

Medans ni skrotar runt, bakar kakor fixar knäck och kola.

 

Så smyger sig tomten närmare och närmare.

Allt för att hinna till julaftons morgon.

 

Vet ni, nu är det bara 4 dagar kvar eller 3½ dag.

Så nu får ni en hälsning från mig till er alla.

 

          

 

. 

 

      

 


GOD JUL

&

Gott nytt år 

 

2014

 

KRAMAR från Lollo =)


Av lynx63 - 18 december 2013 19:04

 

Lana & Turbo "Tubbe" latar sig i sängen, med husses ben. =) Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

      

Vi har fortfarande 0 snö, så här spelas jultrudilutter och vickas på rumpan.

Allt för att göra det så juligt det bara går, tittar man inte ut så har man så stämningsfullt att man ryser.

Ha en fortsatt fin vecka och var rädda om varandra.

Gör som hundarna krama och gosa med din nära och kära.

KRAM 

 


    

 

Av lynx63 - 16 december 2013 23:18

 

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.


      

Ja då var granen klädd, av mig och min son.

Ur snygg eller hur?

Ingen snö här hos oss,så det känns som om man bor i ett varmare land.

Och desperat försöker få julkänsla in i huset.

Hahaha och det lyckas man med, funderade på om man skulle skaka ut lite dun?

Ni vet från övervåningen och låtsas att det snöar.

Men så slog det mig, jag kan inte busa med det. 

Jag ska ju hämta alla mössen, det lovade jag tomten.

Dom ska sjunga för oss, sin egen visa.

SÅ VARSÅGODA

Mina fina damer/tjejer.

 


Lånad från YouTube


Njut av denna vecka och krama alla ni känner.

KRAM kram

    

 

Av lynx63 - 15 december 2013 11:13

 

 

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

 

Hej finaste vännerna!

Idag blir det lite allvar, läste om mobbning i tidningen igen. Så till alla ni där ute var rädda om varandra, ingen är bättre eller sämre än du eller jag. Kramas, det ger styrka.

 Mot mobbning, ingen ska vara rädd för att gå till skolan.

Ingen ska heller känna ångest att till jobbet vandra.

Tillsammans är vi starka. 

Lägger ut min text både här och på poeter.se

 

Ingen ska vara mobbad

 

Minns det som igår alla hårda ord 
Hån om mig hur ful jag var 
För jag var en med fräknar på näsan 

Min finaste trognaste vän 
Är luden med svans 
& fyra ben 

Mitt hår var långt som till rumpan 
Ingen bästis att dela saker med 
Bara en som gav då hon ingen annan hade 

Min finaste trognaste vän 
Är luden med svans 
& fyra ben 

Jag lärde mig vad falskhet var 
Man gjorde illa mig på djupet 
Is kom den lade sig runt min själ 

Min finaste trognaste vän 
Är luden med svans 
& fyra ben 

Varför gör man så elaka saker 
Dödar någons livsglädje med hårda ord 
En del lägger in en spark eller två 

Min finaste trognaste vän 
Är luden med svans 
& fyra ben 

Dom som gör detta saknar något stort 
Ingen ska säga att det bara är barn 
För dom vuxna kan vara grymma också 

Min finaste trognaste vän 
Är luden med svans 
& fyra ben 

Men alla har inte en vän med svans 
Så ser eller hör ni något säg stopp 
Ni räddar någons hjärta att kyla nå 

Min finaste trognaste vän 
Är luden med svans 
& fyra ben 



Lynx63 ©

Av lynx63 - 13 december 2013 19:22

HEJ 

Tomtegummorna som gör gröten och låt oss lustiga vara.

Nu är det 11 dagar kvar till jul, då kommer tomten med julklappar.

Alla barnen har vart så gulliga, med bara lite bus i ryggsäcken.

Må så gott och jag diggar er alla.

       

En text ni alla säkert har hört och nu även läst.


Texten till Tänd ett Ljus

Lånad från  http://www.julsånger.se


En modern klassiker skriven av Niklas Strömstedt och Lasse Lindbom.


Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna,
det är mörkt nu, men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på.
Tänd ett ljus för jordens barn.

Jag såg en stjärna falla, det var i natt när alla sov.
Jag tror jag önskade då att du var nära.
För en minut sen brann den en sekund, sen försvann den var det bara jag som såg?
På radion sjöng dom om fred på jorden, jag ville tro dom slitna orden.

Tänd ett ljus…

Jag fick ett kort från Wyndham, jag visste inte var det låg.
Jag såg på kartan, du är på andra sidan jorden.
Men det är samma himmel, det är samma hav, och stjärnan som jag såg,
föll för allting som vi drömmer, föll för att vi aldrig glömmer.

Tänd ett ljus…

God jul och gott nytt år!
Lova va“ rädd om dig själv, det är den hälsning du får.

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna,
det är mörkt nu, men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på. Tänd ett ljus för jordens barn.
Åh. Tänd ett ljus för jordens barn. Tänd ett ljus för jordens barn.


KRAM


Ovido - Quiz & Flashcards