Alla inlägg den 20 september 2013

Av lynx63 - 20 september 2013 22:10


                                                                      


                                          Copyright © Gäller för alla mina texter och bilder.



Nej men hej nu ska ni få höra, på kort tid har jag sett detta udda lekande eller rov lek kanske det borde kallas. 

Bilden blev bra men bara i mobilen, försökte förstora men då försvann dom berörda i en grynig dimma.

 

Någon mil från där jag bor lekte en stor svart katt och en räv-ungdom "UNGRÄV" dom lekte verkligen tillsammans. Först trodde jag att dom bråkade men sen la dom sig bredvid varandra och spanade ner i diket. Sen kastade dom sig samtidigt ner och räven slängde upp något i luften.

 

En mus JAPP sen fortsatte denna udda dans en bra stund. Stackars mus, detta par har jag sett flera gånger. Den stora svarta katten satt här om kvällen och tvättade räven som låg ner "kan vara så att den har växt upp med katten" ? Men sen såg jag en katt och en räv idag också fast på ett annat ställe.

 

Ska försöka komma det första paret närmare än det jag hittills har lyckats med.

 

Idag några kilometer här ifrån, ser jag en svartvit katt som inte ser lika gullig ut. För den lurpassa på något och mycket riktigt även där en ung räv som ville in på kattens tomt. Det är denna bild som blev suddig, så synd att man kan bli gråhårig.

Ni får nöja er med våra äppelträd istället, en höstbild för 2 år sedan.

 

Ha nu en underbar fredagskväll, jag ska klura ut ett bra sätt så att jag kan fånga dessa busar på nära håll. Man kanske kan sova i närheten, hm tja varför inte. Det finns fågelskådare så varför inte katt/räv-skådare? *LER*

 

KRAM       

Ovido - Quiz & Flashcards