Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Trollmor :)

Av lynx63 - 11 september 2013 22:06

 

            

 

TantGlad väckte den lilla björn som sov, minnena ploppar upp som små svampar.

Minns ni sångerna man sjöng "skrek" som barn.


Hahah

    


Jag älskar visan om Trollmor, vad tar ni för valpen där i fönstret, pippi sångerna, valpen min, i en sal på lasarettet.

Tre vandringsmän, björnen sover, imse vimse spindel, gubben noak.

Ja många fler, snyft. 

 

Nu får man sjunga dom för barnbarnet.

Men han gör väl som sin pappa & farbror, "skrattar".

Och säger snälla sluta sjunga,

man skrattar ju på sig.

 

Ja så sa båda mina pruttsnurre barn, men sjöng det gjorde jag i alla fall.

För det är så härligt att höra barn skratta.

Snurresrpätt på er mina små möss.

 

Ha ett super fint slut på veckan.

KRAM       

 

 
 
Spanaren

Spanaren

12 september 2013 07:08

Om du bara visste vad jag sjöng för barndomsvännens och tillika grannens första barn. Vad hon skrattade och i hela 23 mil och ville höra den visan gång på gång ... även sen. Den heter Aj, aj-visan och sjöngs av mig med min dåliga sångröst. Mamman höll på att bli tokig att höra aj, aj hela vägen lång *fniss* Dessa sånger minns jag också plus vad hette denna sång ... kråkan som slant ned i diket ... den sjöng morfar för mig. Jag gillade bäst de som sjöng hellre än bra och så gjorde grannens flicka också. Det gäller att bjuda på sig själv *ler* Mys du och sjung på med dina barnbarn
/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

12 september 2013 16:15

Jaaa den sången minns jag, en slank han hit och en slank han dit och en slank han ner i diket *LER* mormor sjöng den för mig om och om igen. Även rida rida ranka.
Pappa sjöng o aj aj aj aj BUFF med mamma då vi åkte bil till Malmberget för att besöka mormor.

Men min favorit säger mamma, var då mormor hade mig i knät och sjöng om en kung som att på en brun men rätt som det var trillade ner och sen va det inget mer. Jag släpptes ner mellan mormors knän, så då killade i magen.
Stackars mormor, efter 8 gånger va hon helt slut i armar ben och röst.
KRAM :))

 
tulipaner

tulipaner

12 september 2013 21:35

pippi med sina rotborst skor när hon skurade glömmer jag aldrig för jag hade fullt sjå och försöka göra likadant ,stackars mamma hon hade det inte lätt .fast hon klagade aldrig :)
minns inte dom sångerna med vaggvisor och sånt,eller är det nått jag förträngt,ja inte vet jag men pippi hon finns i kartoteket där uppe .
nu du ,på bröllop ska jag gå och trippa fram på tå/kram

http://tulipaner

lynx63

13 september 2013 00:40

Ja den händelsen med pippi glömmer man aldrig, för precis som du försökte jag åka om kring på mammas skurborstar. Haha men det va inte så lätt som för pippi, å så spännande. Trippa försiktigt och inga skurborstar på fötterna, kom ihåg det. KRAM och ha en fin helg.

 
TantGlad

TantGlad

13 september 2013 19:40

Hej vännen!
Jag minns dom alla, och villka häääärliga barnvisor det var.
När trollmor har bundit sina elva små troll, och bundit fast dom vid svansen......Ååååå den var så gullig, och jag vart så himla trött jämt då jag lyssnade på den då mamma sjöng den. Jag liksom bara försvann av trollmor och allt puffande.....puff...puff

Såna minnen man får med allt du tar upp.
Önskar dig en fortsatt jättefin lördag nu vännen, och måååå sååååå gott du bara kan!
Kramen govännen där!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

13 september 2013 20:40

Ja man blir nästan nostalgisk ska du veta, ha nu en underbar lördag du också. Goa vännen, kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards