Direktlänk till inlägg 10 september 2013

Jag snyt kramar er lilla nos

Av lynx63 - 10 september 2013 08:14

              


KRYA PÅ ER

Ja det är många där ute som har startat höstens färgspel med SNOR & HOSTA.

Så nu tänker jag skriva ett recept på lite dunder medel.


Svartvinbärste med

1 msk honung

1 droppe citron

Valfri smörgås

NJUT


Till Lunch

Varm nyponsoppa med mandelbiskvier

GLASS

&

Karlssons fyrkant med ost


Till mellanmål

Valfri frukt

Smörgåsrån med räkost

&

Citronte


Till middag

Ett fiskblock

Någon nypa svartpeppar

Salt

Koka

Potatismos från ugnen gyllenbrun

lägg fisken i mitten häll på Hollandésås med hackade äggbitar i

Lite grönt piff på talriken blir ärtor

Slurp enligt min yngsta son


Kvällsficka

Kamomillte med skorpor & marmelad


SEN BLIR NI FRISKA


Kram på er mina snörvliga så änglar

      




 
 
Spanaren

Spanaren

10 september 2013 11:08

Måste man vara förkyld för att äta detta *ler*
Gott men för mig ska det var grönt eller svart te.
Be sonen skicka upp en bit från fiskgratängen till mig så att jag också får säga slurp/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

10 september 2013 12:23

*HAN FLINAR* Nä det är klart att man får äta denna meny även då man är frisk. Men ser du om man följer denna till . och pricka, ska enligt en gammal huskurs information göra så att man blir frisk. :))

Det är en mycket gammal huskur av en SON och hans gamla MOR :))den föddes 10 sep 2013 *hihihi*

Men den är god vet ja, utom fisken.
Nä hä säger sonen, det är den som är GOD.
Ja smaken är som baken delad....

KRAM

 
TantGlad

TantGlad

10 september 2013 21:03

HAHAHA.....blir man annat som TantGlad än Glad här inne.
Tack för din medicin, för här är det snörpligt ska du veta, och en TantGlad som ÄR en SurTant! Blir så jädrans dåligt humör då jag inte är pigg!
Tack för ditt recept kära vännen!

Natti natti till dig!

.......när trollmor har lagt sina elva små troll.....
Tänk om man var liten ändå....hihihihi


Kraaaaaaaaaaaaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

11 september 2013 22:04

Hihi den sången ÄLSKAR JAG, bra att du gillar min meny. Hoppas att du snart piggar på dig, stor kram från mig till dig... :))

 
tulipaner

tulipaner

12 september 2013 21:32

du kanske skulle bli matsedels ihop kokare!
ska nog velat ha lite fisk gratäng och glassen tackar jag inte nej till fast jag än inte fått nån höst förkylning och hoppas jag slipper !
men jag kanske får använda detta om jag ber så så snällt och fint som jag bara kan med min ljuvaste stämma!

http://tulipaner

lynx63

13 september 2013 00:45

Ja då din ljuva stämma letar sig genom skogens och ängarnas land. Tills den når mina öron, sänder då genast lite mat till dig. Så att du kan njuta, av tantens välsmakande meny.
:) :) :) :)

KRAM OCH KRAM TILL DIG FRÅN MIG

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards