Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Frisören

Av lynx63 - 1 maj 2013 16:35

        


Ja nu har man vart till en frisör, oj oj. Jag klipper nämligen mig själv annars, men handen/tummen sa nej. Då jag tidigare från halvlångt tog saxen och klippte mig kort, brukar det ta ca 40 min sen klart. Hahaha nu har jag i fyra dagar försökt att klippa mig och det  fungerar inte SUCK.


Så jag som inte gillar att andra klipper mig, på grund av dålig erfarenhet sen tidigare. Vissa frisörer ser inte med rätt ögon och klipper efter sitt eget tyck och har man äntligen fått hår till midjan vill man inte ha någon som klipper det till skuldrorna. Det kallar jag inte toppning, så efter den dagen beslutade jag mig för att inte låta någon annan ta i min kalufs.  

 

Jag utbildade mig till frisör och har sedan dess klipp mig själv. Nu har jag fått ge mig, tummen stor som ett höghus och armen tung som bly (precis som förra gången). Och det kan inte få ta fyra dagar, varje gång jag ska klippa mig fniss. Det brukar aldrig vara helt bra förrän om ca 14 dagar mina lockar som nu är borta när det är kort. Blir så att säga "släpp fångarna loss det är vår" men  sen lägger sig allt till rätta och det blir bra. TROR JAG  

 

Nå denna tös va lyhörd och mycket duktig, lyssnade och klippte sen på frihand för att reparera mina taffliga skador på detta ädla huvud.

 

Stor kram till er alla.   

 
 
Spanaren

Spanaren

1 maj 2013 18:26

Låter inte bra med din tumme och din hand plus annat min fina Tummelisa?!?! Tur i alla fall att du blev nöjd med din klippning. Var rädd om dig och stå på dig i morgon hos doktorn/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

1 maj 2013 19:32

Ja lite nöjd är jag och bättre blir det. Ja Tummelisa ska till läkaren och visa nacken + tummen sen får vi se vad som händer. KRAM

 
skogsfen

skogsfen

2 maj 2013 08:51

Hej kommer förbi på blixtvisit. Ser att du har böcker att läsa så då klarar du dig. ;))
Låter inte så bra med din tumme och arm. Det var ett bra beslut att gå till frissan.
Ha det gott vi höra Kramar från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

2 maj 2013 17:09

Haha ja du skulle ha sett längderna innan frisören klippte mig rätt igen. Tack för titten kram

 
TantGlad

TantGlad

4 maj 2013 08:37

Att gå till frisören och säga att man vill toppa sig, och sen är 20 cm borta det säger jag bläää till. Har själv haft håret till midjan så jag vet hahaha.
Att känna sig fin i håret är viktigt, för håret är ju vårat embalage.......skrev jag rätt? vår förpackning och fortsättning av oss själva på nåt sätt.
Varm och go kram till dig. Jag hoppas din dag blir soooolig och fin.
Kram!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

4 maj 2013 15:02

Ja då förstår du mig, denna gång klippte hon mig nästan för kort. Men jag har hår som växer som ogräs så inga problem, om 14 år är det okej igen. Haha menade 14 dagar, ha en fin och solig helg. KRAM

 
skogsfen

skogsfen

4 maj 2013 09:59

Kommer förbi igen...jag tar lite bloggpaus nu läs på min blogg så du vet. Men jag kommer tillbaka.
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

4 maj 2013 14:59

Ja vännen jag pep förbi och såg att du skulle rymma ett tag. Gulle dig som meddelade det här också. KRAM

 
tulipaner

tulipaner

5 maj 2013 13:27

va kul att du är nöjd,håret gör ju mycket!

men är bekymmrad över din tumme min vän,hoppas det inte dröjer för länge med att dom gör nått!!!
har själv kollat min hes het med nån kamera dom satte i näsan,huva,men det var som det skulle ,och det är virus och går över.sen så tyckte han att jag skulle ta kontakt med reumatologen,och kunde vara hormonellt oxå,köld körteln ev,så där har vi feber boven.
så nu önskar jag att du får hjälp nu,du ju helt handukappad men en jätte tumme ju.stor kram<3

http://tulipaner

lynx63

5 maj 2013 22:32

Men så bra att det inte va något i halsen. Ja fy för dom slangkamera apparaterna, men visst är det bra att dom kan kika på det som stör en. Men så bra att han kunde ge en ev ledtråd till din feber, man blir tokig då man inte får svar eller någon form av lösning på sina problem. Ja min tumme är dum och din feber är dum. Men du och jag är TOPPEN resten av kroppen bara busar med oss lite, snart är alla våra kroppsdelar uppfostrade. KRAM

 
tulipaner

tulipaner

10 maj 2013 12:14

jaaa,vi har sanrt fason på våra delar /kram underbara du

http://tulipaner

lynx63

10 maj 2013 18:48

Precis för vi ger inte upp. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards