Alla inlägg den 18 januari 2015

Av lynx63 - 18 januari 2015 17:00

 

HEJ!

Minnet är bra men kort ibland.

Tantglad vet va jag menar =) har en händelse just om minnet som blev ett"MINNE"

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jag va en ung mamma och hade åkt ner på stan för att övningsköra med bilskolegubben. Min son va med, då 3½ år vi hade kört klart och skulle bara handla lite innan vi tog bussen hem.   

 

När jag knallar runt i affären säger min son, mamma när vi kommer hem ska vi sätta upp mina hundgardiner då?
Va?! hum jaaa, men. OJ panik strykjärnet katten??    


Jag hade tagit fram gardinerna på morgonen och vi skulle bara stryka dom.

Vet inte varför, men jag ringde till polisen med en sådan där telefonapparat som tog pengar hihi hade ingen mobil.   

 

I panik meddelar jag att mitt strykjärn kanske va på och att katten älskade att ligga på strykbrädan. Du vet hoppa upp eller ner strykjärnet faller och allt är BRÄNT sa jag till han i luren.

 

STELT informerar han mig..    

Inget larm till den angivna adr, men dom skulle sända en polisbil dit. Jag frustrerad och stressad, hur ska dom kunna komma in i min lägenhet?.

Svaret va är du inte hemma? DAAA vem är knasig nu?

 

Nå väl dom sänder en polisbil för att möta mig på stan i stället, sonen är super mallig som får åka polisbil men jag känner mig så dum för att poliserna får kör hem mig och sonen för att undsätta ett STRYKJÄRN.

Då jag öppnar dörren hemma, så slänger jag mig in i sovrummet strykjärnet va på men dörren hade åkt igen och katten va på utsidan. Hurra!   

 

Den ena polisen följer med in i sovrummet och då jag snabbt drar ut kontakten och ställer järnet i hållaren där den ska stå, för det hade den inte gjort utan den stod 5 cm från gardinen.    

 

Så tror konstapeln mig inte, utan tar strykjärnet och lägger handen på. Sen SKRIKER han, jag leder ut den stackars ajande konstapeln till badrummet och spolar vatten på handflatan sen brännskadesalva och kompress + linda.

Hans kollega bara log och sa tack för min hjälp att lindra brännskadan och jag tackade för deras hjälp angående mitt problem.  

 

Konstapel aj sa inget, han bara gick.

Den kvällen hängde vi dom nystrukna hundgardiner + att jag och sonen fick udda minnen av händelsen. Då mitt minne svek mig.   

 

KRAM =)

 


Ovido - Quiz & Flashcards