Direktlänk till inlägg 16 november 2013

Sol

Av lynx63 - 16 november 2013 11:17


   

Idag skiner solen och det är ljuvligt ute.

Ska vara lat och bara gosa med hundar.

Kanske städa lite, men bara lite jag lovar.

Är rädd om handen, tycker nämligen inte om att den inte går att böja.

  

Men jag får inte belasta den på ytterligare 2 vk, sen får jag gymnastisera med den.

Igår var jag till sjukhuset för att pussa på min fd svärmor nu 92 år.

Bor själv och är en viril dam i sina bästa år.

Men hade oturen att falla för ett tag sedan.

Så foten hennes är i gips, typiskt att hon satte sig på den.

    

Men hon säger själv att jag kan gå bättre med gips på en fot i stället för ett brutet lårben.

SANT så sant, men hon längtade hem.

Vi funderade på att ställa in en säng på hennes rum.

Så att jag hade kunnat ligga över, men vi hade nog bara legat och fnissat.

Inte sovit en blund, för vi älskar att  babbla och dricka kaffe både hon och jag.

Hihi

Ha en underbar lördag och njut av dagen.

  

Kram kram


 
 
Spanaren

Spanaren

16 november 2013 11:53

Bara de inte gjorde fel och stelopererade din hand/arm?
Bra att du tar det lugnt och skönt och låter allt hela.
Var rädd om dig och mys på i sol och allt.
Krama även djuren från oss och en kram till de vuxna/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

17 november 2013 16:04

Nä jag tror inte det, utan jag hoppas att detta beror på att jag har haft gips. Sol kramar till dig och det dina.

 
TantGlad

TantGlad

16 november 2013 18:29

Ojdå 92 år??? Det var hääärligt, och förstår nog att ni kan babbla öronen av er och sååå mysigt.
Lördagskramen går till dig!
Kraaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

17 november 2013 16:03

Japp hon är underbar.

Men min mormor blev 96 och mer vild än tam. Helt klar i knoppen, hon var 152 lång & vägde 47 kg. Sprang med rullatorn hemma och utan hjälp till det att hon var 94 år. Sen blev min mamma (hennes dotter) sjuk och kunde inte hjälpa henne med tvättstugan och vissa andra små saker.

Så hon fick flytta till ett boende. Oj så sur hon va då, hennes ord.

Här är det jag som är friskast och jag hamnar på HEM? Fy så orättvist, men nåja okej. På ett villkor, att då jag har träffat dom andra boende. Ska dom komma ihåg mig, 3 min senare annars får det vara.

Min mormor kom på ett ställe där alla kom ihåg alla :) hon var äldst och piggast. Som hon sa "dom andra är ju bara barnen".

Hahaha deras ålder var mellan 73-85 så visst i hennes tids räkning var dom bara småungar.

Kram kram kram och en liten kram till, denna fina söndag. :)

 
tulipaner

tulipaner

16 november 2013 19:18

men vilken underbar dam! tänk om alla fick ha hjärnan i behåll och ett rikt långt liv!
ska du inte kunna böja handen eller ? ring igen ,du måste kolla nu blir jag ju orolig det väl inte stel operation du gjort!
nä nu får det vara nog ,och jag hoppas att det hör till innan den börjar vara sig själv! nu tänker jag på dig så det knakar ,och högt,och hoppas att allt blir bra med din lilla hand pus på handen stooor kram till dig,och städa hinner du kram igen

http://tulipaner

lynx63

17 november 2013 15:45

Ja jag blev också lite orolig? Men jag tror att det ska vara så här. För handgymnasten sa inget spec då jag frågade? Jag får inte vicka på handen ytterligare 2 vk, sen får vi se. Men lite ska det väl gå tycker jag? Men men jag kanske inte ska ha för bråttom, jag ska lugna mig lite så får vi se sen. KRAM kram kram du fina goa prick.

 
tulipaner

tulipaner

18 november 2013 15:14

jaha ja .då är vi lika ,är oxå en som vill att det ska gå fort fram,du vet när vi ska åka släde,då ska det vissla fram nästan som på film så släden lättar lite :)

http://tulipaner

lynx63

18 november 2013 21:55

Ja vi ska vissla förbi som små tomtebloss :) Ja jag gillar inte då de sölas, hohoho. KRAM :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards