Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Knakar i leden

Av lynx63 - 30 januari 2013 18:27

  


   HEJ 

Kaffe/Te     

Tack alla goa vänner som bryr sig, huvudet sitter kvar men tyvärr har problemet fallit ner. Tulipaner vet vad jag ska göra med detta hinder lite senare fniss.

Handen är stel och tummen stor, nu ska här tränas så att alla leder blir böjbara igen. 


Vi har inte lika mycket snö nu, utan mest is, vatten och gråa snöhögar. Inte inne i skogen där är det vitt och vackert fortfarande.  Funderar på om man ska sätta skridskor på fötterna eller dubbar ?? För attan vad det är halt, fattas väl bara att man druttar på baken också. Nä ha det nu så underbart bra där ute bland snö och is.


Toscakaka till er alla och kram 

 
 
Spanaren

Spanaren

31 januari 2013 09:58

Du måste försöka med att meditera så att du får någorlunda pli på dina krämpor. Skriv ned alla dina problem och ta med det till läkaren nästa gång. Det är arbetsskador tror jag plus att värken från din hand strålar ut på andra ställen också. Träna men det får absolut inte ta ont! Ha dubbar på när du går ut för jag hör att ni har mer än ishalka nere kring dina trakter. Försök att strunta i många måsten gör bara det allra viktigaste. Var mycket ute och vila och åter vila/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

31 januari 2013 11:25

Å så fin människa du är, jag blir nästan frisk av att du bryr dig. Arbetsskador ja en del, men helheten sitter i nacken. Var med om en trafikolycka 2001 9 februari. KRAM och tack.

 
skogsfen

skogsfen

1 februari 2013 08:27

Hej såg dig hos spanaren och att din katt var borta. Kände att jag ville skriva lite trösteord till dig. Jag har fyra katter, tre egna och en som flyttat hit efter en sommar troligen en sommarkatt. Men iaf så en sommar för några år sedan så försvann en av våra (en liten blyg en) jag letade och ropade och alla våra grannar letade men hon var försvunnen. Efter två mån så var jag säker på att hon var borta för alltid. Så en morgon när jag öppnar dörren så springer det in en svart katt som ett jehu. Vänder mig om och där ända borta i andra änden av köket sitter Spöket (kattens namn)då hade hon varit borta i 9 veckor. Jag trodde inte mina ögon hon var fin i pälsen och inte smal så jag tror att någon haft henne mot hennes vilja instängd. Hon vägrade att gå ut på flera dagar och tittade noga åt alla håll sen när hon började gå ut igen. Så ge inte upp hoppet när du minst anar det så sitter Gunnar där.
Håller tummarna och skickar en kram / Skogsfen

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

1 februari 2013 17:13

Du är för go, sitter nu vid datorn och ska skriva till alla som bryr sig.

Gunnar har hittat hem. Hurra vad jag är glad. 4 dagar borta, men för mig kändes det som år. Tack för dina fina ord och din historia, som också slutade som man alltid önskar. KRAM

 
tulipaner

tulipaner

1 februari 2013 15:25

hör du ,du du dubbar ,det ska damen ha! och det punkt och slut i det ärendet!
du får inte gå och druta på rumpan!

vad är det jag ser ,trafik olycka:är du röntgad?
utredd?
dom måste börja med kärnan här.nacken finns det så mycket nerver ,muskler osv,det vet du nog redan,men det måste tas i beaktning för dig,visst kan du träna ,men tränar du rätt,ja jösses du måste få klarhet i det här.

tack för tosca kakan:den satt fint:)

och du var nu rädd om dig/kram

http://tulipaner

lynx63

1 februari 2013 17:09

Å du är go du...
Ja jag har en skada på kota 6-7, nacken är trasig.
Huvudvärk, sockerdricka i armar fingrar & en nerv avsliten. Ger problem mellan axel och armbåge vänster sida. Förutom allt det andra, men jag hoppas på ett bättre bemötande när jag ska till sjukgymnasten på måndag. Tusen kramar och tack för att du bryr dig.

 
Spanaren

Spanaren

2 februari 2013 14:10

Nämen ... har du varit med om en trafikolycka ... det hade jag inte en aning om. Krya på dig/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

2 februari 2013 18:56

Ja men inget som jag önskar skulle ha hänt, har försökt ljuga för mig själv att inga problem finns, men nu har jag yrsel illamående vid vissa vridningar på huvudet. Alltid huvudvärk och myrorna som flyttade in i armarna och fingrar som inte samarbetar, fy så trött så trött. Men idag är jag sjuk också feber (39.9) hostar, hes & det svider i näsan. Kram

 
tulipaner

tulipaner

5 februari 2013 13:37

hur gick det hos sjukgymnasten?

nu vet inte jag vad du jobbar med ,men det här är inte bra!
du kommer och gå sönder ännu mer till slut.jag vet ju hur det är,skulle inte kunna skotta snö alls ,då skulle det bli sängläge ,pronto!
har dom utrett dig ordentligt om hur du ska gå vidare,har ju gått nackis,och ryggs ,ortopedisk manuell terapi,och en massa annat.
men man får nån tråd till sig,det lilla som hjälper är ju bra.
nu hoppas jag att du fått en bra sjukgymnast!!
kram till dig din kämpe<3

http://tulipaner

lynx63

6 februari 2013 18:47

HEJ fina du, har vart sjuk med 39.9 i temp. Så sjukgymnasten fick och får vänta lite. Febern är borta nu,men hostan snoret & ont i lederna finns kvar.
Hon lät vettig då jag ringde, men vi får se.
Tack goaste vän. KRAM :)

 
tulipaner

tulipaner

8 februari 2013 20:14

oj,vilken hög temp,det tar på kroppen!
det väl nån av dom här influenserna som går .

va bra att hon lät bra,och då hoppas jag verkligen det oxå!!!kram

http://tulipaner

lynx63

10 februari 2013 11:11

Hej vännen, ja den var hög. Men jag förstår inte varför jag inte blir frisk? Snorig hostig ja det kan jag klara av, men denna molande värk i höfter och ljumskar ner i benen är fruktans värd. Influensa kan ge värk, men då oftast hela kroppen.
Men har jag allt detta kvar på tisdag då ringer jag och frågar. Ingen sjukgymnast vill ta mig då jag snorar. Det förstör hela planen för februari, men jag fick snoret från en av dom som utreder mitt ärende. TACK för att du bryr dig. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards