Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Varför då?

Av lynx63 - 17 januari 2013 15:43


Copyright © Gäller för alla mina texter och bilder.  

 



Undrar varför man inte gilla när det blåser? 

Som barn tyckte jag att det var häftigt, nu får man ont i öronen (har mössa nu mera) och ögonen rinner.

Tänkte på det som liten!

Han/Hon är gammal ögonen rinner då det blåser :)   


Hahah alltså är jag gammal nu, man ändrar sitt tänkande som vuxen.

Men fortfarande finns det en sak som aldrig ändras, hur du känner dig i själen.

Den är ung, inte åldern för den är snart inne på 50 år. Alltså man har levt i 50 år, är inte det häftigt så säg.   

 

Kroppen kan visserligen vara mer sliten och tillhöra en ålder av 80 + men oftast är det övergående. Någon kroppsdel är lite vissen eller trasig, det är okej man fixar det även om det ibland tar tid.       

 

Men själen är sällan sliten på det sättet, klart att om man har vart med om mycket så slit även den. Men jag tänkte här om dagen, kläder vad för sorts kläder ska  en människa i sina bästa år ha? Min stil är bekväm, kan ligga på golvet och leka med hundar eller barn eller skruva i en bult i motorn. Jag har ett jobb som man alltid byter om på, kan om jag vill se ut som en affärsdam.  

 

Men tycker i alla fall att det är svårt, antingen finns det för poppiga kläder eller för tantiga. Men jag är ju tant säger en del, nåja man behöver ju inte gå om kring i städrock och papiljotter för det ;)  

 

Vad tycker ni?

Finns det bra kläder för er och när köpte ni sist en blus eller byxa/kjol?

 

Ha en fin torsdag.

 
 
Spanaren

Spanaren

18 januari 2013 10:10

Nog tåras mina ögon när det blåser. Ibland grimaserar jag för mycket i blåsten så att det kan kännas i käken sen *ler*

Såg på Go Kväll igår ocj jästarns vad dom fick till den sportiga kvinnan på 72 år *impad* Dessutom så verkade kläderna mjuka och sköna.

Det är sällan som jag köper mig några kläder. Går mest i mjukisbyxor och en skön tröja. Blir lätt så när man går hemma var dag som sjukpensionär.

Ha en bra dag vännen/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

18 januari 2013 18:05

Det är en skönt stil du har, underbart. Man ska vara bekväm och lycklig i sina kläder :) KRAM
PS Lille man hälsade tillbaka en stor kram ;) DS

 
Spanaren

Spanaren

19 januari 2013 13:53

Du måste skicka ett foto av din lilleman.
Tack säger vi för att han hälsade till oss.
Varit hos doktorn än?
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

19 januari 2013 14:05

Nä på måndag smäller det. Ska se om jag inte hittar något :) KRAM

 
tulipaner

tulipaner

20 januari 2013 13:04

haha mina ögon tåras oxå,då får vi vara gamla ihop:)

ålder är bara en siffra det som du är som människa som gäller för mig.

jag klär mig rätt modernt,inte korta kjolar osv,jeans nån lite tuff t-shirt,kofta till om så behövs.gillar mode och kläder.
som jag hasar omkring här med mjukisbyxor och halv trasig t-shirt,beror helt på vad jag ska göra.
jag köpte en blus förra veckan:en vår nyhet:)

men jag dömer inte folk för kläderna ,bara man är nöjd,då är det bra!

vilken fin schäfer<3 då finns den med myran där uppe<3

http://tulipaner

lynx63

20 januari 2013 15:04

Fniss det har du rätt i och tack för dina fina ord. Desamma om dig :) jag har kläder efter hur dagen ser ut, gillar också jeans med t-shirt. Tack säger jag om bilden på Shiba, hon var underbar. En omplacerings tik, med mycket misshandel bakom sig.
KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards