Alla inlägg den 19 mars 2015

Av lynx63 - 19 mars 2015 11:48

HEJ alla där ute!


Ja nu har jag påtat i jorden och sått lite blommor.

Sen kommer vi till dill morötter och potatis.

Funderar på om det skulle gå att plantera lite nya händer och en liten nacke också.

Men hur jag än tittar och skrapar så ser jag inga frön på min kropp.

Så med andra ord.

DET FUNGERAR JU INTE SÅ!

Hahaha


Vi har sol och underbart, kallt på morgonen men så fort solen tittar fram.

Så står man med näsan mot skyn, som en hungrig vår unge.

Tror jag lägger in en liten "gammal" dikt som jag skrivit.


Humlan

Humlan är som en liten brummande nallebjörn med gula ränder
Flyger från blomma till blomma och vinkar åt några änder

Som en pussvänlig mjuk karamell han svävar
Åkte vilse men fick veta vägen av några rävar

Tar en liten tupplur i en tulpan 
Han önskade att han åt banan

Snart ska han köpa en etta med kök
Sen ska han odla lök


// Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

    

KRAM till er alla!



Presentation


Ha ett fint 2015 år

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards