Alla inlägg den 28 mars 2014

Av lynx63 - 28 mars 2014 20:31

      

HEJ sol pigor!

 

Ja nu har vi inga snövägar mera alla tussisar och snödroppar är åter framme.

HURRA

Solen sänder värme och fåglarna kvittrar och jag har sååååå mycket att planera.

Att jag prioriterar min fina sida och er lite åt vila hållet. FÖRLÅT

Väntar på tid och dag att få starta min 6 vk sjukgymnastik mm.

Jag springer även till de ena stället efter det andra.

Har funderingar på att höra mig för hur man utbildar sig till fackligt lärande =).

Med inriktning "vuxen mobbning arbetsplats".

Vet inte hur men jag ska hitta någon som vet hur man kan gå tillväga.

För det som finns nu på arbetsplatserna fungerar inte som det ska.

Vi har för mycket mörker tal om denna vara, våra skolor utbildas för att reda ut detta problem. 

ARBETSPLATSER HAR också handlingsplaner men det är inget man hör eller pratar om. Jag skäms över hur vi försöker lära barn/ungdomar att inte vara elaka mot sina medmänniskor.

Medans det fortskrider bland vuxna och deras arbetsplatser.

Vissa vuxna förstår inte detta basala.

VAR INTE DUM MOT NÅGON ANNAN

SÅ nu drar tanten....

Mot nya mål och äventyr.

TREVLIG HELG

KRAM =)

 

Meddelar er snart vad jag har kommit fram till.

 

Lite tips.

 

  

* Någon talar illa om en arbetskompis och hen vill att du svarar.

Svaret bör vara negativt för den omtalade, det känner du.

Själv tycker du varken bu eller bä. Kanske den omtalade är svår ibland.

Men den omtalade hjälpte dig dagen innan.

Säg då * Vi arbetade bra tillsammans igår.

 

 

Varför människan velar är oftast för att hen själv inte vill frysas ut eller bli ett offer. NÄ precis, varför skulle då den omtalade tycka annorlunda än dig.

Vi är alla människor och vi har känslor.

Tänk på det, innan ni dras in i en karusell ni inte vill åka.

  

Sen har vi dom som säger. * Men jag har aldrig sagt något ont, då är jag inte skyldig eller hur? *Det är precis va man är, man är medskyldig.

För hen har ju inte sagt STOP eller hindrat den fortsatta mobbningen.

Så för att alla ska känna trygghet när dom går till jobbet.

Tänk efter hur du vill mötas av andra, problemet ska inte bara försvinna i skolor på fritiden eller i datorns värld.

Jag vill att den också försvinner från arbetsplatserna.

En kan göra lite, så skvallra så fler kan göra mycket.

KRAM

 

"Ni är alla värdefulla"

 

 

www.av.se

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Ha ett fint 2015 år

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards