Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Listan har startat =)

Av lynx63 - 31 januari 2014 22:44

Hej mina små rosenknoppar!

    

Först en stor KRAM till er alla.

 

Det va ju en sak på listan, sen har jag köpt/äntligen fått en ny halsduk.

Fryser alltid om halsen och sen får jag nackspärr.

Som jag för stunden i detta skrivandes tid, har dragit på mig.

 

SUCK "#)%)

Arg ja!

  

Vi var och tackade av chefen som slutar på vårt jobb i går.

Det blåste små spik och jag frös.

Min halsduk som jag hade beställt kom inte i måndags (men idag).

Så där går jag i godan ro, när plötsligt nordanvinden + snö kommer på besök.

Och vem hälsar han på tror ni? 

Jo , MIG!

    

Min fina vackra hals och nacke träffas av alla dessa små vassa "spikflingor".

Hur jag än vrider min kropp i jackan och försöker hålla kragen så nära man bara kan.

Utan att kväv mig själv eller ge människor man möter men för livet.

 

Tänk själv om ni möter en kvinna som ålar runt i sin jacka och det ser ut som om hon har klåda eller något annat problem som inte hör hemma bland civiliserade människor.  Och som om inte orm rörelserna skulle räcka, så försöker hon strypa sig själv också.

Ojoj alltså, jag va en galning.

     

När jag sen kom hem kändes det lite stelt men inte så farligt.

På morgonen, då visste jag att jag hade en nacke.

    

Så nu ligger jag här med varma petflaskor runt halsen, så varmt och mysigt.

Lite knöligt men det är petitesser bara jag får min lilla nacken tillbaka.

    

Hoppas att eran helg blir toppen och njut av allt gott som ska ätas.

Funderar på att köpa ostkrokar imorgon bara för att trösta mig.

Men det ska man väl inte, utan man ska väl ligga på alla fyra och gymnastisera.

Men det är klart, jag kan skutta runt med en skål och för varje krok så gör jag 6 skutt.

Bra idé eller?

    

 

KRAM var rädda om er och varandra.


 
 
Ingen bild

tulipaner

2 februari 2014 13:03

ojojoj,jag måste sticka dig en halsduk,men det går inte fort vet du,så innan den är klar är det vår!

stackars nacke hoppas den är bättre nu! inge kul inte.

skutta på du,jag hejar på/kram skutt fia :)

lynx63

2 februari 2014 16:43

Fniss ja och till våren behöver man ju ingen halsduk. Bra då skuttar jag vidare :-) kram goa vän.

 
Spanaren

Spanaren

2 februari 2014 17:31

Fy för att ha ont i nacken ... inte kul alls )-:
Jag med är känslig för drag kring halsen och vill ha den skyddad!
Hoppas att du mår lite bättre idag?
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

2 februari 2014 19:25

Nä det kryper ner mot skuldran. Men jag skuttar runt och rör på mig. Allt för att inte stelna, hihi ser du inte hur jag hoppar där ute? Kram:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards