Direktlänk till inlägg 16 januari 2014

Grader/vinkel tumme handled.

Av lynx63 - 16 januari 2014 12:03

      

God dag i stugan!

Här här det inte hänt något speciellt, va hos min läkaren men han fick springa till en operation.

Så Dr överläkare kom in för att titta på denna unika hand.  

*LER* Nå han sa och såg det jag har undrat över.

Är röd över en del av ärret, den som ligger precis vid tummens led.

Vet att man kan ha så för att allt inte är läkt under, den andra läkaren har aldrig nämnt detta.

Så bingo jag fick ett svar som jag visserligen redan visste, men man vill i alla fall få det bekräftat.

Sen fick jag spreta med fingrar och böja handled precis som sjukgymnasten redan hade gjort.

30 min tidigare. Hon ville att jag skulle ha en skena på handleden då jag dammsög. Sen mätte hon hur många grader eller vinkel på handleden jag kunde böja.

Lite bättre men inte i närheten av vad jag ska kunna.

Läkaren var inte så speciellt imponerad av att jag skulle ha skena?

SÅ HUR SKA MAN DÅ GÖRA?

Sjukgymnasten eller läkarens ord????

Sen säger Dr

    

- Du är väl inte pigg på en 4 operation?

-NÄÄÄÄ vill inte.

- Men din tumme går inte att dra bakåt. Det kan vara ? "där slutade han att prata"

- Nå du får göra en ny röntgen på handen.

Det kan vara artrosen som blivit värre men det tror jag inte, du ska väl inte ha dessa problem?

(Om det va för att jag va för gammal eller för ung förtäljer inte historien, fniss.)

- Men för din och min skull så ser vi efter.

Det kan också vara något med operationen, jag ska fråga sjukgymnasten lite mer saker.

Sen gick han, då han kom åter så hörde jag honom svara en sköterska.

Jag har frågat några saker och fått svar på mina misstankar.

Va det var för misstankar vet i fåglarna.

Men fy så dum jag kände mig, tusen frågor flög i huvudet.

Hade jag missförstått sjukgymnasten? 

Eller är jag klassad som hypokondriker?

Tror dom att man inte vill jobba?

HJÄLP

    

Innan jag hinner ställa mina frågor så skjuter han iväg alla nya saker som jag ska göra.

Röntgen

Sjukgymnast

Smärtrehabiliteringen/gymnastiken

Han visste också om mitt nackproblem, så denna läkare hade lite mer kvalitet än många andra.

Men det innebar inte att jag kände mig lugnare. 

Sen säger han, du får inte jobba 25 % redan nu.

Utan du får hel sjukskrivning till den sista februari 

Sen får vi se.

Nå där fick jag ett svar, inte sjukskriver man någon som fejkar.

Alltså har jag problem med handen + tummen och han såg det.

Ja förlåt för att jag skriver om sjukdomar igen.

Men har man inga väninnor omkring sig, så att man kan gagga av sig.

Så tar man sina bloggväninnor och öser över dom stackars människorna,

sina undringar, händelser och frågor.

TACK!

KRAM kram

    

Ps Annars är allt bara bra här, inte så kallt bara - 8.4 och lagom med snö. Ds





 
 
pärle

pärle

16 januari 2014 15:37

Hej..
Tack för ditt besök i min blogg och för kommentaren,
det är alltid skoj med både besök och att någon skriver..

Angående din tumme, så kan det vara jobbigt
när inte sjukgymnasten och läkare "talar samma språk",
har själv varit med något liknande, är lite förvirrande *s*
Du får ha en fortsatt fin dag//pärle..

http://perlemorsan.bloggplatsen.se

lynx63

16 januari 2014 15:41

Å hej och välkommen, ja man blir så förvirrad? Men man får väl gå på sin egen känsla..
Ha en fin kväll du också.

 
Spanaren

Spanaren

17 januari 2014 07:44

Till mig får du skicka hur många mejl som helst och berätta för jag blir bara glad att få höra av dig.
Varför får man sådana här knäppa tankar då man blir sjuk?!?!
Minns själv hur lättad jag blev då jag fick veta vad som felade *ler* Tror att det beror på hur omgivningen. Får folk veta en diagnos ... då är allt lugnt. Varför förstår inte folk det onda utan diagnos?!?! Ett enda ord på pappret ska vara förlösande och helt plötsligt så förstår alla?!?!
Heja, så bra läkare du fick! Det var meningen att den första läkaren skulle få ett förhinder, sanna mina ord. Krya på dig! Glöm inte av att mejla mig /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

19 januari 2014 00:37

Där tror jag du slog huvudet på spiken, så kände jag med då denna läkare kom in. Och dina andra ord är som balsam för själen, undra varför människan är sådan. Ett ord som förklarar och allt är accepterat. Suck kram kram vi hörs =)

 
Ingen bild

tulipaner

17 januari 2014 11:34

men snälla nån,du skulle anfallit sköterskan och frågat.du ska veta inte höra det på avstånd!!!!
har förståt att handen inte är ok,på din beskrivning,men min undran är då ,vad gör dom som är fel?
gammal.nä det handlar inte om det ,skyllde på min rygg att jag fått 4 barn,men så var inte fallet.
nu får dom allt ta reda på vad som gäller skena eller ej ,vad är galet,han ska inte springa på operation när han har patient,och annars får väl nån annan läkare ta vid,så ska du INTE behandlas!!nu ska du veta efter alla gånger vad som gäller dig,det din hand !

förlåt ,men blir så förbannad att få höra detta ,och jag vill att du ska må bra ,eller bättre i alla fall.vi drar in vår resa för nu kan vi inte åka.men att vi får dra in på go brödet när vi fikar är ett måste för nu blir det mycket fika vet du:)
puss på handen kram till dig ,och hoppas nu det går fort och få ny röntgen,var rädd om dig!

lynx63

19 januari 2014 00:35

Tokfia så go och söt du är =) handen tackar för pussen och känner sig redan piggare. Kram och trevlig helg... Kaffe kaffe så klart........ =)

 
Marie

Marie

17 januari 2014 14:51

Hej hej!
Och tack för kommentar på min blogg!
Ha en superfin helg! Hoppas allt reder sig med din tumme!
/Marie

http://miasvikt.bloggplatsen.se

lynx63

19 januari 2014 00:33

Ja det reder sig nog =) tack för goa ord, trevlig helg. Kram

 
Anne-christine

Anne-christine

17 januari 2014 20:59

Hej vännen.
Skriv på du i din blogg för vi läser och känner med dig i det du skriver.
Få rader från mig, men hoppas trots allt på en JÄTTEFIN HELG till dig.
Kraaaaaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

19 januari 2014 00:33

Tusen tack finaste du, trevlig helg på dig med. =) KRAM kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards