Direktlänk till inlägg 11 januari 2014

Svampar som talar

Av lynx63 - 11 januari 2014 19:42

Titt ut!!

        

Jag har en undran, tror ni att svampar kan prata?

Hmhmhm

Nå får jag något bra svar här eller flinar ni bara?

  

Då ska jag be att få tala om att mina svampar talade till mig igår, det vet jag bestämt.

Hade en svamppåse i frysen, som skulle stekas för gubben önskade en kantarellmacka.

Så sagt och gjort, fram med stekpannan smör och ett glatt humör.

Pannan fräser så fint, själv står jag och sjunger.

"Små grodorna", men då springer gubben ut från köket.

Ska du gapa så går jag säger han, men va då han har ju redan gått.

    

"Små grodorna, små grodorna"

Gapa? ha han vet inte va fina sångröster kommer ifrån.

Gapa gör man hos tandläkaren, jag sjöng. *LER*

Nå tillbaka till gubbens små svampar.

Jag häller ner dom små gula trudilutterna, i pannan.

Då jag plötsligt hör, ett skrik.

Sen en tung lång suck, sen ett skrik som tonade ut i ett sviiiiiiipiff ljud.

Jag stirrade på dom små svamparna och undrade om jag var möjligen var en elak människa nu?

  

Skriker svamparna för att dom har känslor?

Gör jag illa dom, med mitt smör rörande i stekpannan?

Är det herr & fru kantarell, som ligger där?

Tänk om jag är en svampmördare?

Oj oj 

Gubben sa efteråt att dessa smörgåsar va dom godaste han ätit på länge.

Ja fattas bara, kantarell mördaren har ju slagit till.

Tur att han inte är en kantarell själv, för då hade han blivit en.

Kanibalkatarellmördare och en mördare är nog i denna familj.

Hahahah

Kram och njut av allt i livet.

Men passa er för kantareller som talar.

    


 
 
Spanaren

Spanaren

12 januari 2014 08:55

Allt har liv!
Säger inte de visa indianerna att man ska tacka för att man får använda dessa svampar till föda osv.
Vet de om vad som ska hända så kanske skriken hade uteblivit ;.)
Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

12 januari 2014 21:13

Klart att svamparna har liv,gubben tackade dom så mycket. :-)kram

 
skogsfen

skogsfen

12 januari 2014 10:56

Vet inte om min kommentar försvann eller vad som hände.Skriver igen.
De ville nog bara sjunga i kör med dig tror jag.
Din man är avundsjuk för han kan säkert inte ta en endaste ton.
Kramis.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

12 januari 2014 21:09

Fniss jag hittade bara detta svar från dig, så det andra försvann nog.
Ja precis jag kan sjunga och inte gubben :-) det har du rätt i. Sjöng i kör tidigare så lite finns nog kvar:-) kramis

 
Ingen bild

tulipaner

12 januari 2014 21:57

haha kantareller som talar,du vet dom som söker svampar i sumpmark,som torkar och röker dom,kan jag tänka mig att dom hör talande svampar:))))) så du,låt bli dom är du söt:)))
va got,hör du:vill oxå beställa en sån macka ,tack.

trevligt med lite sång i köket ju,han missade nog just när det var som bäst ,jag är då helt säker på det,jag sjunger jag oxå,men inte om grodor allt möjligt annat,mer modernt om man säger så,jag blir nog aldrig en sån där ,tant som jag egentligen är :det tror inte mina barn heller:)) är lite galen:men vadå,låt livet leka om man kan ,eller hur ? är ju som 25 i huvudet,fast med bättre ansvar.
nä du ,du får allt ta och beställa vad du vill ha när du är på gång!/kram

lynx63

14 januari 2014 00:03

Haha jag lovar att hålla mig till rätt svamp, en macka med talande svampar kommer med posten till dig:-) Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards