Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Skrattar eller gråter? Det är frågan,,,

Av lynx63 - 9 januari 2014 22:43



        

HEJ alla töser

Jag har vart så sur och slö, att jag inte orkat titta in på ett tag.

Man blir lat och trött efter allt jul och nyårs firanden.

OCH

Jag var till smärtkliniken här om dagen och tja va ska man säga.

Skrika skaka på huvudet eller bara sucka?

Efter lite tjafs om hur jag mådde och vad för fel jag hade.

Och va jag inte hade i nacken.

Kom orden



Din remiss har nog kommit fel, du ska nog till smärtrehabiliteringen.

???????

  

Smärtkliniken eller smärtrehabilitering??

Ja undra va man ska göra där?

Smärtkliniken var ju fel ställe

Smärtrehabiliteringen har ju smärt före rehabiliteringen

Åhå jag vet, jag ska.

REHABILITERAS

Till något, men vad?

Vet ej, men det är säkert till något spännande.

  

R = Rumpan ska dansa rumba

E = Endorfiner som ska hamna på rätt ställe i kroppen

H = Handskas med smärtan så att man kan jobba

A = Anstränga sig att inte ha ont

B = Bilda en ny uppfattning om dig själv som person

"Kurator/Psykolog" finns på plats 

Dom hjälper gärna till att kladda runt i huvudet

I = Ila från att vara en parasit med värk, till att arbeta igen

L = Lära sig att äta piller, fastän man inte vill

I = Inte känner du din kropp, det gör bara läkare mm

T = Toppen kvalitet på benstomme och andra organ får man

E = En kopp kaffe om dagen annars kan man inte sova

Och det är därför man har ont

R = Rustar din kropp till kamp mot det onda, annars inga pengar

A = Ansvaret är DU SKA TILLBAKA TILL JOBBET och du har inte ont.

S = Snuva inga mer pengar från f-kassan och våra skattepengar med fejkad smärta

 

*Varför känns det så här?

 


När någon pratar om att rehabilitera en kropp som är trasig.

Varför får man dåligt samvete över att man har svårt att röra sig på rätt sätt?

För inte är det så att.

Arbetsmarknaden blir lidande över att JUST jag inte kommer på jobbet.

 

Om jag nu går på detta i 5 vk, så säger dom väl att jag har hamnat fel igen.

Och ska till nästa avhuggna ord.

Va blir det?

Jo

KLINIK

Men då går jag till min egna.

 

"Klinik"

 

K * Klampa på och ge dig inte

L * Le och vänd dig till second opinion

I * Ingen bestämmer över dig och din kropp

N * Nöj dig inte med hur någon behandlar dig

I * Inta en position som ger dig övertaget

K * Kämpa ge inte upp


Kram och må väl   

 

Ps

Dom har glömt att jag har en tumme och handled som inte går att böja.

Så sen ska jag nog rehabiliteras för handen också.

FNISS

Se där jag valde skrattet, inte tårarna.

Ds

 

Ps 2

Jag vet att detta är bra för många människor som har svårt att ta för sig

Sådana som inte kan eller orkar på egen hand

Men jag orkar, jag kan och jag vill.

Allt som görs på rehabiliteringen gör jag redan

Sjukskrivningen jag har, är för alla operationer med handen.

Så jag förstår fortfarande inte vad jag ska dit och göra.

Ds 2

 




 
 
skogsfen

skogsfen

10 januari 2014 10:24

Jae du vad ska man svara på det....så tråkigt att de inte ens kan skick dig rätt på en gång. Och så tycker jag att du trots all din smärta har ett härligt sätt att tackla det hela. Men jag vet att du också mår dåligt, du ska INTE ha dåligt samvete för att du inte kan jobba just nu eller kanske aldrig. För DU kan inte rå för att du har ont.
Stå på dig för annars gör någon annan det.
Kram på dig här kommer en styrkekram också "KRAM".
Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

10 januari 2014 21:48

Å så go du är tusen tack, kramar tillbaka :-)

 
Spanaren

Spanaren

10 januari 2014 12:52

Tänkte just efterlysa dig!!!!
Fast nu läser jag här dina ord och din önskan om att få rätt hjälp.
Rehabilitering ... se inte så negativt på det!
Där kanske dom äntligen ser vad du kan och inte kan. Kanske de kommer fram med din hjälp att du kan inte vara kvar på detta jobb osv.
Kanske du kan få hjälpmedel som underlätta för din kropp osv.
Bra att du inte blev neddrogad utan fick en ny remiss istället och kanske till rätt instans.
De skickade inte hem dig och sa; "Jobba 100 %" De såg dig, de brydde sig osv.
Energier till dig för det behöver du extra mycket av just nu.
/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

10 januari 2014 21:46

Tja jag vet, men men och ett tredje men. Suck!!!
Jag lovar dock att titta på detta rehab, stor kram. :-)

 
Ingen bild

tulipaner

10 januari 2014 20:47

jag har gått både ryggis och nackis ,med psykologer och hela teamet.men klia huvud,prata med varandra ,ta in ergonomen ,till jobber .inte bra .
och där stannade min apparat.stämpel i rumpan ,inget kan göras .
det vad du har framför dig,och det kostar pengar,men var glad att du får det,alla får minsann inte vara där ,så sträck på dig:)
det otroligt ,men sant.och ja,och en hand rehab blir väl toppen på berget! trevlig helg och vänta på rehaben :)))))) (om du kommit rätt vill säga)/kram och skickar lite maränger till dig hoppas du gillar dom!

lynx63

10 januari 2014 21:41

Du är underbar, jag är negativ av olika orsaker. Men jag ska gå dit, sen får vi se. Tack för marängerna kram. :-)

 
TantGlad

TantGlad

11 januari 2014 13:15

Hej vännen.Funderat lite över dig och vart du tagit vägen då jag saknat dig.
Ja...inte är det lätt att vara sjuk eller ha fel som inte är synliga i dagens läge inte. Oförståelsen är stor många gånger.
Ditt inlägg är en tankeställare att ta till sig.
Tur att du är så possitiv min vän och kan se det från en ljus sida även om det kan vara tufft ibland.
Jag önskar dig nu allt gott min goda vän.
Varm varm hjärtlig kram från mig! Anne-christine.

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

11 januari 2014 19:42

HEJ goa pricken, jo här är jag...
Man blir så trött på allt spring hit och dit.
Sen när man får dra samma historia på alla ställen, blir man ännu mera surrig & slut.

Men nu tar vi nya friska tag. Ett ben fram och sen springer vi... :)
Kram kram finaste du...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards