Direktlänk till inlägg 26 december 2013

Önskar

Av lynx63 - 26 december 2013 00:15

      

 Att ni alla ska ha en fortsatt fin julvecka.

Med en massa mat och kärlek, jag tänker på er.  


Kram



    

Ängeln smeker barnets kind 

Viskar ord med varm klang

En dag ska solen skina på en varg

Vargen ska bli din vän 

 

Den som ger dig trygghet när du är rädd

Den som ger dig mod då du behöver det

 Den som alltid finns där bara för dig

 

Ängeln smeker barnets kind

Barnet sänker blicken mot en vacker vit ros 

Böjer sig ner

Tar rosen

Ger ängeln den

 

Sen viskar barnet tack du är en ängel

Nu vet jag att man är starkast

Då man är som svagast 

 

Jag älskar dig lilla ängel 

Ängeln log flög sen vidare 

För att stryka ett annat barns kind



Lynx63 ©



 
 
Spanaren

Spanaren

26 december 2013 10:57

Underbar dikt *igen*
Har du googla om ditt kraftdjur vargen?
Tack för att du också vill var min speciella vän/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.e

lynx63

26 december 2013 16:32

Tack, ja vi är bror och syster. Vargen och jag, kram.:-)

 
Ingen bild

tulipaner

26 december 2013 16:14

Helt suverän dikt!!!! du proffs ju!
nu tittar det nya året in,nya utmaningar ,oj så jag vill vara med och upptäcka.
det blåser små spik så jag ska ut med dom 4 benta och stå stadigt i halkan,och se dom springa omkring som yra små höns,det glädje när jag ser dom må bra.inte undra på att det människans bästa vän<3

jag önskar dig en underbar nyår med god mat och roliga människor runt dig,du vet vi kan ju inte hälsa på varann då inte .det ju för långt,släden gick sönder,turbon likaså,rallybilen oxå,och den som är sönder plockad i garaget går inte och köra!

Gott nytt år ,vi ses nästa år ,om du inte kvistar in på en fika! du är så välkommen!/kram

lynx63

26 december 2013 16:39

Å tusen tack, du är så go. Vi har uppehåll i regnvädret, men det är blött över allt. Kram finaste du. :-)

 
TantGlad

TantGlad

27 december 2013 15:47

Härliga du så glad jag blir när jag läser allt fint du skriver och tack för allt fint och skojigt du skriver till mig.
Ha en underbar helg fina vännen.
Varm varm kraaaaaam till dig!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

27 december 2013 19:28

Tack goa du, ha en fin helg. =) KRAM

 
TantGlad

TantGlad

28 december 2013 20:52

Tittar in till dig min fine vän och önskar dig en jättefin fortsatt helg.
Kraaaaaaam goa bloggvän!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

30 december 2013 18:57

Titt ut på dig också, kram kram =)

 
skogsfen

skogsfen

30 december 2013 12:33

Åååå är du en varg. Stort och mäktigt. Ska minsann googla jag med jag vill också veta.
Gott nytt år till dig fina du.
Önskar Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

30 december 2013 18:56

Å tusen tack, Gott nytt år kram till dig också. =)

 
TantGlad

TantGlad

30 december 2013 18:10

Hej min hääärliga roliga färgstarka vän.
Tittar in hos dig för att önska dig ett riktigt....

GOTT NYTT ÅR!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

30 december 2013 18:55

hahaha du e toppen, ja ett varmt Gott nytt år på dig med. KRAM =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards