Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Lucia och Ljus

Av lynx63 - 13 december 2013 19:22

HEJ 

Tomtegummorna som gör gröten och låt oss lustiga vara.

Nu är det 11 dagar kvar till jul, då kommer tomten med julklappar.

Alla barnen har vart så gulliga, med bara lite bus i ryggsäcken.

Må så gott och jag diggar er alla.

       

En text ni alla säkert har hört och nu även läst.


Texten till Tänd ett Ljus

Lånad från  http://www.julsånger.se


En modern klassiker skriven av Niklas Strömstedt och Lasse Lindbom.


Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna,
det är mörkt nu, men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på.
Tänd ett ljus för jordens barn.

Jag såg en stjärna falla, det var i natt när alla sov.
Jag tror jag önskade då att du var nära.
För en minut sen brann den en sekund, sen försvann den var det bara jag som såg?
På radion sjöng dom om fred på jorden, jag ville tro dom slitna orden.

Tänd ett ljus…

Jag fick ett kort från Wyndham, jag visste inte var det låg.
Jag såg på kartan, du är på andra sidan jorden.
Men det är samma himmel, det är samma hav, och stjärnan som jag såg,
föll för allting som vi drömmer, föll för att vi aldrig glömmer.

Tänd ett ljus…

God jul och gott nytt år!
Lova va“ rädd om dig själv, det är den hälsning du får.

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna,
det är mörkt nu, men det blir ljusare igen.
Tänd ett ljus för allt du tror på, för den här planeten vi bor på. Tänd ett ljus för jordens barn.
Åh. Tänd ett ljus för jordens barn. Tänd ett ljus för jordens barn.


KRAM


 
 
TantGlad

TantGlad

14 december 2013 06:47

Hallå...HALLÅåååå.....FINNS DET NÅGRA SNÄLLA BARN HÄR?????????.........hörde du tomten NU?

Snart är det jul....häääärlige jul, och jag tror du har varit ett sånt jättesnällt barn, så du kommer att få många många klappar min vän!
Härligt glad blir jag ALLTID när jag kikar in hos dig, och idag kommer jag tralla och sjunga åkso när jag lämnar din blogg.

Tänd ett ljus och låt det brinna..........Tralala..

GOLÖRDAG TILL DIG!!!! Kraaaaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

14 december 2013 10:46

Ja och du sprider sådan glädje med din värme att man ler hela dagar. Vi kommer att få många paket du och jag. Stor kram till dig denna fina lördag, vet du det snöar hos mig. Precis då jag log och tänkte på dig och dina snöänglar. KRAM :)

 
Spanaren

Spanaren

14 december 2013 13:20

Denna sång med sin text är bara så bra ... tack!
Var rädd om dig du fina och goa tomtemor ... skynda långsamt/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

14 december 2013 16:32

Ja denna sång går rätt in i hjärtat, jag älskar den. Här snöar det :) Kram kram

 
Ingen bild

tulipaner

16 december 2013 13:16

en av mina favoriter.
jag har kickat i en vrå men kunde inte hitta dig?
började fundera vad du gjorde,men kom sen på att du kanske är självaste tomte mor rentav och har massor och göra ,men nu vet jag du lyssnar på jul musik som jag :)

lynx63

16 december 2013 16:32

Ja min med, jag lovade att hjälpa tomten i år. Han behöver det, oj då kan du få slå in alla paket som ska till Island. För jag har alla som ska till Grönland.... Bra va?! Kram kram och var rädd om dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards