Direktlänk till inlägg 12 december 2013

Den vaggande Ankan

Av lynx63 - 12 december 2013 11:10


      


HEJ mina små snögummor/gubbar.

Vi har nästan ingen snö kvar, vägarna är som hos Spanaren.

Man får åka skridskor om man ska ta sig fram eller gå på åkern som jag gör.

Ägg under fötterna och vagga som en anka.

Då håller man sig stadigt på rätt köl.

hahaha

    

Nä det är farligare,för då spänner man sig.

Och plupp så sitter man på baken dyngsur.

Så vad ni än gör, gå som vanligt.

Har ni spikskor ta på dom,hjälm skadar inte att ha på sitt lilla huvud.

Ta gärna med en kudde som ni trycker ner i byxbaken.

Så klart för promenad på isgator.

    

Ska försöka kliva upp och göra någon nytta idag.

Min morgon är så här.


Vakna kl 9:30

Kaffe kl 9:40

Hundarna kommer trötta ut från sovrummet 10:00

Lana har alltid sneda smala springor till ögon, då hon letar efter mig i köket.

Hon kan konsten att se nyvaken ut.

Kissa dom kl 10:01

Hem kl 10:40

Kaffe till mig, mat till hundarna.

Sen gympa för att träna handleden.

Suck aj suck stön.

Men den blir bättre och bättre, så nu håller jag tummar och tår.

På att det fortsätter att gå åt rätt håll.

Ni får ha en super duper go dag och gläds av små saker.


KRAM kram kram

    


 
 
Ingen bild

tulipaner

13 december 2013 16:21

ja då spik skorna är på ska du tro!
kaffe drucket,tanden som jag gnisslat sönder emalj på lagad
hundarna rastade ,katten matad
datorn startad
och hit jag hamnat

hoppas hoppas ni att handleden bli bra ,det kan ju ta tid,men då får det göra det. nu får damen ha det så fin fint /kram

lynx63

13 december 2013 19:18

Hurra nu är du här, ja spikskorna på. Kram och njut av livet. :)

 
Spanaren

Spanaren

14 december 2013 13:18

Så underbart ordat om din vardag. Här fick du med allt och det var inte lite alls ;.) Nu vet vi hur du har det och hur du och de dina mår och mycket mera ... tack/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

14 december 2013 16:33

Hehehe jag i alla fall hur morgonen är, kram och ha en fin kväll. :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards