Direktlänk till inlägg 3 december 2013

Grus i öronen

Av lynx63 - 3 december 2013 22:24


              


God kväll mina damer/Tjejer.

Igår skulle jag till en läkare kl 10:00

Jag hade lydigt ställt kl på 8:30, men kl 7:32 började min kropp att röra på sig.

Det gnisslade i lederna och jag hostade mig själv godmorgon.

Plötsligt hoppar jag till så jag nästan faller ur sängen, det ringer ilsket i mitt öra.

Signalerna tjuter fram och det låter som om dom säger så här.


"Klä på dig"

"klä på dig"



Men det va bara i min fantasi.

För naturligtvis så va det bara en vanlig ringsignal.

Men i mitt halvsovande tillstånd, blev det knas.

    

Nå det va sjukhuset, ingen tid till mig den måste tyvärr avbokas.

Ja inte blev jag ledsen för det, någon annan behövde den bättre.

Det är till smärtkliniken och det är säkert bra för många.

Men nervskador kan man inte bota eller lindra.

I alla fall inte med piller som dom vill, fy och bläää.

Nej värme och mjuk yoga är bästa medlet.

Bra för magen och bra för själen också. 

Vill man ha lite mer, så kryddar man med söta små bloggvänner. 

Speciellt på dom ondaste ställena och pang så mår man som en prinsessa.

    

Jag som ni förstår är inte poppis hos smärtläkaren.

För man ska följa dom till punkt och pricka annars är man jobbig.

Det står i min Journal att jag är besvärlig och mycket negativ mot mediciner.

Men va då jag har ju min medicin här i form av er, men det förstår dom inte.

Kanske man ska bjuda in herr läkare på en titt bland er glada goa fina vänner.

Så förstår han nog bättre, hihi.

Alltså mot smärta tar man 2 Alvedon och några droppar bloggvänner.


Ha en fin kväll, stor kram på er.



 
 
Spanaren

Spanaren

5 december 2013 08:05

Håller helt med i det du säger men ibland så har man så ont att man kanske måste ta till hjälp *ler* Att vara uppmärksam och vara med i det man stoppar i sig är något som vi alla ska fråga om osv. Det är vår kropp och då får man också vara besvärlig! Det finns människor som får för mycket medicin plus medicin som inte funkar ihop så att de blir ännu sjukare. För stolt är aldrig bra att vara ;.) Fråga, googla och lita på sin inre röst är bäst/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

5 december 2013 13:49

Hurra förstod att du förstod mig, du är bäst. Man blir så ensam i sin tro, läkare vet alltid bäst. Eller som jag brukar säga.

"DOM TROR ATT DOM VET BÄST"

Men jag känner mig själv bättre, än va en läkare gör. Så därför står jag på mig, utan att för den skull vara dum.
KRAM :)

 
tulipaner

tulipaner

5 december 2013 14:34

vilken härlig journal du har ;)))

du kan din kropp bäst själv,det borde dom väl veta vid det här laget!!

hoppas nu att tumme ,kropp och nervtrådar ryms i långkalsongen,så det blir nån liten ordning i alla fall,för är dom där så är dom på samma ställe i alla fall:)

nu hoppas jag att allt är väl hemma hos dig och att du får en fin helg !kram

http://tulipaner

lynx63

6 december 2013 16:12

Hihi ja den är underbar, allt okej här. Hostan finns kvar, men sådana brukar vara lite envisa. Stor kram och ha en fin helg.. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards