Direktlänk till inlägg 2 oktober 2013

Lika men inte

Av lynx63 - 2 oktober 2013 17:16


                                                                      

 

HEJ SVEJS alla små räkor med ballerina kjolar.

Idag har jag fått svar på MR halsrygg.

Det var nästan som tidigare när det gäller Wippisen i nacken.

Men med diskbråcket i nacken, var det inte lika bra.

Utan sämre på ett par ställen, suck.

Men okej, nu vet jag varför det är så jobbigt ibland. 

 

      

 

Vi håller äntligen på att fixa till i badrummet.

Ett år utan badrum här på nedre plan, är jobbigt.

Tur att vi har haft en toa, med liten dusch uppe också.

Det blir så fint så, idag då jag var in till centrum för att fixa.

 

Kranar

Slangar

Skruvar

Spikar

Nipplar

Frostvakt

Handfat

Toasits

Toastol

 Lister 

Badrumsbelysning

Badrumsskåp

Hyllor

Tak skivor

Duschslang

 

Kom det fram en herre och sa nä stackars dig, har du badrumsläcka?

"Va" e njaaa, tänker du på mina slangar?

Nä du har ju gummistövlar på dig!

*Fy bubblan så svårt det va att inte skratta*

Jag log och sa att vi renoverar badrummet.

 Gör du det själv?

Nej.

Men du handlar ju allt själv.

Ja det gör jag.

 

        

 

Ja ha sa den lilla herren och tittade åter på mina vita nya gummistövlar.

Jaja det regnar inte, men stövlarna är sköna.

Och varför ska jag inte få ha dom på mig?

Är det för att man är 50 år och inne i stan?

Jag hade blåa jeans och vindjacka.

Såg kanske mer ut som om jag skulle ut och segla?

 

      

 

Näpp här är man från landet, så det så.

Så jag klär mig precis som jag vill. 

ÄR NI ALLTID TIPP TOPP TILL AFFÄREN?

 

KRAM KRAM KRAM

 

        

 

 

 

 

 
 
TantGlad.bloggo.nu

TantGlad.bloggo.nu

3 oktober 2013 05:44

Hahaha.....såååå roligt med stövlar på, då du handlar. Man vet ju inte om det kan bli nåt läkage där i affären ju.

Duktiga ni som fixar och grejar, men då det blir klart blir det nog toppenfint tror jag.
Gopricken där......Ha nu en jättefin torsdag påre.

Goaste kraaaaamen från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

4 oktober 2013 00:30

*FLINAR* Ja det har du rätt i, det kunde ha blivit en vattenskada i affären. Han förstod bara inte det, för du vet väl att. TAR MAN MED PARAPLYET SÅ REGNAR DET INTE. Så jag tog gummistövlarna på och då blev det ingen vattenskada. :)) Smurf kramar på dig och ha en fin fredag. Lollo

 
tulipaner

tulipaner

3 oktober 2013 16:13

hej kusin!
ja måste säga att det för väl att dom hittade det som hittas ska!! borde gjorts för länge sen! trist ,men ändå bra för din medecinska saks skull.
men vet dom inte att det modernt och gå i gummi stövlar det gör flickorna i stockholm dom går i hunter stövlar! så du modern vet du!

har skickat norrbottnisk smörgåstårta åt dig med en långtradare som kör kylvaror ,så du vet ,hoppas det smakar,det faktiskt jätte gott,och innehåller räkor;)
kram du fina vän!

http://tulipaner

lynx63

4 oktober 2013 00:16

*LER* hahah du är underbar, tack så mycket för den goda smörgåstårtan. Det var bara halva kvar, chauffören gillade din tårta också. :)) Så bra att jag är modern, ha en super fin fredag. KRAM på dig go prick...

 
skogsfen

skogsfen

4 oktober 2013 10:00

Men snälla du HUR kunde du gå till affären med STÖVLAR...jag är chockad jag planerar så jag fixar håret tar fotbad och målar upp mig riktigt fint ska de vara...ha, ha, ha tror du mig?
Nehäe du, jag bor också på landet ren och hel lärde mig mormor så det får räcka.
Kramar och kryapådighälsningar från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

5 oktober 2013 23:57

*FLINAR* Du får mig att skratta, bra skrivet.

Smart mormor,min sa också ungefär så. Snyt näsan, torka fötterna. Va ren bakom öronen, så klarar du dig bra.

KRAM på dig, goa du, trevlig helg. :)


 
Spanaren

Spanaren

5 oktober 2013 10:41

Skönt att ha fått med det på pappret också. Hoppas att du nu får enklare jobb eller ...
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

5 oktober 2013 23:35

Hehe det få vi se, men jag hoppas. Stor kram trevlig helg. ;)

 
tulipaner

tulipaner

7 oktober 2013 00:08

du den där minibussen,när ska vi hyra den?
gillar ideen ser du!
blommorna likaså,det blir nog en kanon grej det här.
hoppas du haft en bra helg ,och att bilen mår bra samt alla hos dig!

föresten åt en jätte god rosa bakelse i fredags ,den hade ett rosa band i marsipan på sig,så jag tänkte ta och köpa en i morgon och skicka den med snabb express till dig du måste bara få smaka på en /kram

http://tulipaner

lynx63

7 oktober 2013 20:43

Å så smarrigt, här är allt bra. Underbart väder, nytt badrum. Sjunger i duschen och joddlar i sängen. *FLINAR STORT*

Bilen är snart helt fixad, några blommor kvar. Sen är det bara att tuta-köra-mip-mip.. :))

Kommer nog förbi till helgen och hämtar dig. Sen bär det av, för att hämta dom andra gummorna. Stor kram och ha en tipp topp vecka. KRAM KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards