Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Men vad är detta?

Av lynx63 - 19 augusti 2013 09:50

HEJ alla mina smultronblommor!

      

 

Jag läste idag att om man har en så kallad "smart TV", kan det bli så att man aldrig mer kan sitta i soffan med morgonrock och papiljotter. Hahahah för någon kan titta på dig, precis som med datorns kamera.

Så det är bara att i flygande fläng fixa håret, innan du trycker på TV-knappen.

           

Så mina damer vad ni än gör, köp ingen TV som är SMART.


Idag startar en del skolor, så nu är sommaren på väg in i den älskade underbara färgskalan av dom alla.

    Sensommar/höst. 

HURRA

       

 

Funderar på livet och dess olika turer, med och motgångar tror jag det kallas *ler*. Man blir stark och klok för varje svår uppförsbacke. Man klarar av att klättra över andra hinder med lätthet.

 

Funderar också på om det finns något mot svårigheter att ta sig ur sängen då man vaknar med sendrag? Hittade inget, så jag tjöt som en ångvissla och försökte sträcka ut benet så att det släppte. Hihih då fick jag sendrag i tårna, då gav jag upp.

 

Rullade ut ur sängen och stapplade runt runt runt.

Lana trodde att det va en ny lek, så hon försökte ta min toffla medans jag stod och balanserade på ett ben. Med resultat plattfall tillbaka i sängen, men då hade sendraget släppt. Ojoj vilken morgon, men vaknade det gjorde jag.

 

Ska ringa min bonus far och säga GRATTIS för idag  fyller han år.

 

Ha nu en underbar måndag, men glöm inte att kamma ert hår om ni sitter framför tv, under dagen. 

STOR MJUK KRAM TILL ER ALLA 

  

 
 
Spanaren

Spanaren

19 augusti 2013 10:54

Sendrag som gör så ONT, ONT!
Sen i tårna ... det har jag i all fall sluppit *tur*
Dessa hundar att tro att man leker när man har ont *gapskratt*
Ja tekniken går framåt ... på gott och ont/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

20 augusti 2013 11:30

Ja hon är en liten filur på att tro att det är bus på gång. Så fort man går eller gör underliga saker med kroppen :) hahah Men man glömmer att man har ont, för mitt i det tokiga så skrattar man och det är en bra MEDUSIN = Medicin :)Men man kan väl få vara som Pippi Långstrump ibland. KRAM

 
TantGlad

TantGlad

21 augusti 2013 16:20

Smultronsblommor....såååå sött det lät då och jag suger åt mig som en svamp hihihi.
Ja tänk om man sitter där och är sig själv med huvudet fullt av papiljotter och ser ut som man nyss klivet upp , ja hur skulle det se ut tro hihi. Det där lät inte så SMART *ler*

Man lär så länge man lever och varje dag är livets skola. Nåt klokt jag hörde var att livet är som en glass!....hmmmmm ...jovars? kanske det?
Härliga gulliga du som började dagens inlägg så gulligt att jag log brett och stort för mig själv. Tack min vän då du bjuder på dig själv!
Onsdagskramar från smultronet!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

21 augusti 2013 17:35

Tack själv min smultron vän, hm glass. Tja varför inte. Men fy så fort man får slicka på livet en varm sommardag. Nä då får man nog ha ett liv som är lika hög som eiffeltornet och lika bred som jorden är rund fniss. KRAM på dig vännen.

 
tulipaner

tulipaner

22 augusti 2013 15:04

ojoj nu är det bara och investera i peruker annars kan man ju inte titta på tv längre!
hör du du :tror du vi behöver nån sari? eller såna tofflot med en grej där fram som en aladin lampa nästan så vi passar in,eller blir det för mycket efter bast kjoleriet ? men man ska ju vara som man är och jag tror vi blir super snygga !och så ser jag ju att jag måste skaffa ett drag lakan hur tusan ska jag få dig ur säng om du ska hålla på som du gör med dina fötter och ben,för nån hiss anordning får vi bara inte plats med hm,funderar så det knakar vet du. nu får dina sendrag lugna sig lite tycker jag,och jag förstår hunden fattas bara annat/kram

http://tulipaner

lynx63

22 augusti 2013 15:59

Men du är min egen kusin vitamin tulpan. Så då får jag inget sendrag, har man en egen vitamin blomma så slipper jag alla problem. Klart att vi ska ha aladin tofflor, det blir super snyggt. Du byxor med glitter och en sådan där sak framför näsa ska också fixas fram.
:) haha fniss kram

 
tulipaner

tulipaner

22 augusti 2013 15:07

ja just det .jämna år ,det ska gratuleras med hipp hipp hurra och jag må hon leva jag må hon leva jag må hon leva uti hundrade år och visst ska hon leva och visst ska hon leva och visst ska hon leva uti hundrade år! stort grattis på din dag ska du ha store kram får du oxå!

http://tulipaner

lynx63

22 augusti 2013 15:50

KRAM tillbaka och en faslig massa tack för din sång och din uppvaktning på den stora dagen. Hahah ja nu ska här dansas runt och sjunga. KRAM igen till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards