Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Flingor och krumelurer

Av lynx63 - 15 augusti 2013 16:01

 

 

 

    

 

Hej DAMERNA söta.


Hoppas att ni har landat i hemmet efter era semestrar, några har kanske lite ledighet kvar. Själv har jag bara tagit ut 6 semesterdagar, för jag kommer att spara dom övriga till ett senare tillfälle. Vi har inte gjort så mycket idag, är trött efter jobbet igår. Funderar på att hitta på något, men vad??


Hmhm funderar så det knakar, men under tiden så får ni läsa lite ax-plock från mina påhittade missar i patientjournalerna. Nåja några kan vara sanna. 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        


Patientens högra öra sitter snett nedanför näsborren.


Kommer in till akuten med en fisk om fingret, metar i väntrummet.


Patientens svaga nerver sitter inte på plats, vid undersökningen.


Barnets fot gipsas, på grund av mammans ryggskott.


Fryser men har ingen feber, hade igår 56,5. Jobbar med frysar sen sommaren 2090.


Var ute och plockade blåbär med sin man, då han bet i stöveln ormen körde själv.


    

      KRAM på er mina fina damer.....

 
 
TantGlad

TantGlad

15 augusti 2013 17:01

Hejsan söta damen. Så trevlig läsning du både ger i kommentarer och i det du skriver i din blogg.
Den som spar han har sägs det, men själv har jag ett tålamod som är uruselt. Jag kan knappt stå stilla längre än 1 minut.
Ja ibland är det banne mig skitsvårt att hitta på nåt att gjöra.
Själv så är jag jättelat nu och har lekt med designen i bloggen men kan inte bestämma mig. Sen skrämmer min gubbe mig med att vårt internet kanske blir drabbat pga kabelfel, så fart vart det på mig och ändra och leka ibloggen lite.
Roligt detdär sista hihihi
Varma goa soliga kramar från lady in red!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

16 augusti 2013 22:51

Förstår precis hur du menar, jag har inte meddelat någon annan detta. Men jag tror att jag har Duracell batterier i båda benen :) hihi. Så inte fören dom har börjat att ge vika, kommer jag att lugna ner mig. Men jag laddar dom varje kväll med vila så på morgonen är det full sprutt igen.
KRAM på dig tösen :)

 
tulipaner

tulipaner

15 augusti 2013 22:13

huva:hur länge ska du jobba där,dom måste ju se till att du får arbets pröva på ett jobb som inte är statiskt överhuvudtaget för dig!!!!!!
tillåt mig le,patient journaler hade jag gärna läst,har en kompis,där hennes mamma blev mycket felbehandlad,tyvärr avled hon,men det taget upp med patient nämden osv,och det har gått igenom alla läkarna har inte velat säga att det en felbehandling ,medans då andra gjort det,varför jag skriver detta vet jag inte men det blev väl för att du skrev om patient jurnaler!
ja,resten av semestern vet du ju vart den går ,och snälla Hollywood jacksson never land vill jag allt se!/kram

http://tulipaner

lynx63

16 augusti 2013 22:57

Klart att vi far dit också, ja felbehandlade patienter finns det många av. Min mamma är en av dom. SUCK fy för hur vården börjar bli. Sämre och sämre, man ska vara frisk för att klara av att vara sjuk. Ja juornal grodor finns det många av, hihi. Ha nu en fin fredag och vi ses snart igen, min blomma :) .... KRAM :)

 
skogsfen

skogsfen

16 augusti 2013 09:52

Hej du skojtant!
Vilka jounalgrodor du bjuder på skrattar så jag knappt kan skriva.
Hoppas din sommar varit fin trots att du inte varit så mycket ledig.
Men nog har du väl hunnit med någon bok???
Kramar från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

lynx63

16 augusti 2013 22:43

Japp här har man läst så mycket att ögonen är fyrkantiga. Ca 14 st om jag inte minns fel :) Jag har ju vart lite sjukskriven, så ledig har jag vart i alla fall under sommaren. Därför tyckte jag inte att jag behövde någon semester. Men man vet aldrig nu skulle jag vilja ha i oktober så jag kommer att söka 2 vk och vi får se om jag får det. Men förmodligen inte... KRAM på dig lilla fen. :))

 
TantGlad

TantGlad

17 augusti 2013 08:32

Tack för ditt inlägg hos mig söta du och jag är som du känner jag.
Önskar dig en underbar lördag.
Lördagskram till dig vännen!

http://TantGlad.bloggo.nu

lynx63

17 augusti 2013 10:23

BRA :) Ha en fin lördag du med, vi fick regn i natt så det är lite vått över allt. Jag ska in med fin bilen i kväll, karavan med 5 bilar till. Mot stadens ljus :) eller regn vi får se. KRAMIS PÅ DIG...... :) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards