Direktlänk till inlägg 7 december 2012

Jordfrö

Av lynx63 - 7 december 2012 18:02

 

Copyright © Gäller för alla mina texter + bilder.

 

 

 


Skriket ekar bland granarna i skogen 

Den vita Ugglan breder ut sina starka vingar 
Som ett väsen den flyger fram vingslagens vinande 
Är som en människas hand som smeker dig varm 

Näbbmusen smyger sig in bakom en murken stubbe 
Far med sin lilla nos som ett lakan i sommar bris 
Vill inte bli föda för Ugglans sökande ögon 
Vassa klor runt magen är inget för honom 

Snart har han hittat en liten håla 
Han hör musik från en slända 
Öppnar en dörr som leder ner 
Salen är ljus med bord som dignar 

Näbbmusen funderar en stund men 
Tar mod snappar till sig en bit med kött 
Den är från sophögen i stan springer upp 
Lägger biten utanför stubbens rot 

Smyger därifrån men känner vingslagen 
Mot ryggen då Ugglan även han blir mätt 
Myser i hörnet med fröken daggmask 
Ger henne ett jordfrö på ett blad 

Nu är allt precis som det ska va 
God natt alla där ute vilda som små 
Människor som djur vi är allt bra 
Lika i vår natur 

 

 

Lynx © M

 

 

 

 

 
 
tulipaner

tulipaner

8 december 2012 12:28

Du underbara människa som ger orden så stora betydelser!

Tack för läsningen!

http://tulipaner

lynx63

8 december 2012 18:22

Tack själv för att du är du, stor kram till dig.

 
Spanaren

Spanaren

8 december 2012 16:12

Men så gullig spis ... är det din?
Din braiga text har jag läst förr men jag kan läsa om den om och om igen. Trevlig kväll/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

8 december 2012 18:20

Ja den är i mitt kök, jag tjatade till mig en vedspis efter som den förra var riven. Min stora son är sotare också, så han tillsammans med lillebror + sambon och mig. Murade upp ytterdelen sen köpte vi en begagnad vedspis och vips så blev det som jag önskade. Och efter som min vanliga spis blev trasig för 3 dagar sedan så säger jag hurra för denna. Idag fick vi koka ägg på denna underbara spis :=) KRAM

 
tulipaner

tulipaner

10 december 2012 11:39

det bra och tjata ibland:)
Ni har nog ätit väldigt goda kokta ägg:)

härligt det är med den spisen,tänker på min mormor,kommer ihåg att hon hade den i huset.men när hon fick byta boende,då blev det vanlig spis. ,eller mina föräldrar som mellan varven kokade sin kött soppa på spisen.och så höll dom värme oxå från den.ja det kul,vad man får för minen.men den är mycket fin!

http://tulipaner

lynx63

10 december 2012 17:49

Å köttsoppa med klimp hurra va mums......
Ja goda ägg och mys, värmer hela hjärtat.
Sänder över lite goa varma kramar till dig

 
Spanaren

Spanaren

10 december 2012 14:24

Avundsjuk blev jag allt ... vill också ha ... kanske någon dag så :-) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

lynx63

10 december 2012 17:45

:) mums jag njuter och sen sänder jag värme myset visare till dig....
Kram

 
tulipaner

tulipaner

16 december 2012 12:46

men så fint du skrivit inne hos spanaren!!!!
otroligt,jag var helt inne i och läsa det du skrivit!kram

http://tulipaner

lynx63

16 december 2012 14:16

Å tack vännen, ja för mig har det bara varit djur. Djur är mina bästa vänner, jag har på gamla dagar fått en del 2 beningar som jag gillar. Du är en av dom, annars har jag inga nära kompisar. Jo kanske en, det är en jobbarkompis som jag kan dela många saker med. Men någon bästis har jag aldrig haft, tusen tack för dina ord. Dom värmer mitt hjärta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lynx63 - 8 december 2015 16:41

   TJA nu skulle jag vara här och skriva en massa roliga saker. Men nix jag är en förkyld grinig med huvudvärk gnäll tant. Så vi får höras längre fram i vk kram på er alla.    ...

Av lynx63 - 22 september 2015 15:13

HEJ flickor    Jag är inte här så ofta, har vattenproblem som kommer och går. Fick vatten ur brunnen ett litet tag, sen blev det något annat problem. Så nu är man utan vatten igen, får hoppas att det regnar snart så man kan tvätta av sig lite...

Av lynx63 - 9 september 2015 15:57

HEJ vänner!    Med anledning av en bacill, så länkar jag inte till någon mera. Allt för att hindra smittspridning, sen får vi se om PENICILLINET verkar. Må alla få vara friska och krya nu då höstens vindar sveper fram. Lavendel står i full ...

Av lynx63 - 4 september 2015 19:08

HEJ   Vänner!  Nu är det fredag och jag ligger och tittar på en film/serie. Känner mig lat och lite frusen, här har det vart mellan 10-17 grader under dagen. Turbo sover bredvid mig och under sängen snarkar Gunnar. Lana ligger på mina ben...

Av lynx63 - 22 augusti 2015 15:33


HEJ Ja nu ska ni få se något som kom hem till mig idag. HURRA va jag blev glad. Förmodar att någon pippi har kvittrat att jag fyller år imorgon.      Så tusen miljoner med tack från mitt hjärta till era hjärtan. "Familjen A-B/J och Sokko...

Ovido - Quiz & Flashcards